Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 9. února 2012

Cesta je volná, Bůh to chtěl

Rubrika Noticky

Senát kývl na přímou volbu prezidenta, a tak všem těm Fischerům, Schwarzenbergům, Zemanům,  Švejnarům či Okamurům nestojí nic v cestě na Pražský hrad. Dokonce ani současný prezident Klaus, vyhlášený svým odporem ke vměšování se občanů do politiky, který novelu ústavy vetovat nemůže.

A já, jak jsem byl vždy zastáncem referend a podobných výdobytků přímé demokracie, si nejsem vůbec jistý, zda je to v tomto případě dobře. Kdyby mohly volby něco změnit, dávno by je zakázali, říkávají anarchisté, a tady se naopak nové volby zavádějí. Proč? Aby měl lid více her, když začínají být problémy s dostatkem chleba?

Čeká nás jenom další volební kampaň, další záplava lží, slibů a vymývání mozků, na jejímž konci se prezidentem stane ten nejobratnější s tou nejlepší mediální podporou a nejbohatšími sponzory, ale jen s velmi malou pravděpodobností ten nejlepší. Stačí se podívat na seznam kandidátů. Tohle si přeci nezasloužíme. Nebo ano?

Vydáno 9.02.2012, 10:51:00 , trvalý odkaz ,komentáře (43)
Novější příspěvek: Military monitor 6/2012
Starší příspěvek: Military monitor 5/2012

Komentáře

[1]  Se zájmem sleduji, Tribune, jak nasedáte na klasickou mediální strategii - v okamžiku, kdy je cosi rozhodnuto, začnete česky mručet, že je rozhodnuto blbě. Škoda, že jsme si vás v tomto duchu nemohli přečíst před hlasováním. :-))
Na seznam kandidátů se podívám, až nějaký oficiální vůbec bude. A upřímně řečeno, nic horšího, než tam sedí dosud, si zvoli nemůžeme. :-))
Jo, bude to na nás, když budeme nespokojeni, budeme si za to moci leda sami.
XY 09.02.2012, 11:22:46 [cenzore] [kill]

[2]  Ja bych se toho nebal. Vemte si slovensky priklad. Prvni prezident byl kontroverzni antislovakisticky hlupak Kovac. Slovem jedna velka pravdolaskarska svine slouzici cizim zajmum. Po zavedeni prime volby byli zvoleni Schuster a Gašparovič. Schuster, ac nebyl levicovy ani 100% vlastenecky, rozhodne nebyl tragedie. A Gašparovič - otec zakladatel Slovenske republiky? Ne, ne: verim, ze lid nakonec zvoli dobre, a tim myslim, ze pravda a laska pujde k certu, odkud take pochazi! Fischer, Trautenberk, Svejnar jsou sluhove dabla.

Ja bych tam ani neprotestoval proti Okamurovi. Prijde mi vlastenectejsi nez vyse zminene svine. A jak lepe ukolebat pravdu a lasku, nez multikulturnim miseneckym kandidatem, ktery ale zaroven bude hajit ceske zajmy?!
jg 09.02.2012, 12:00:06 [cenzore] [kill]

[3]  A koho byste navrhoval?
Hoďte sem nějaké jména.
Nebo pár jmen udělejte anketu.
Milan 09.02.2012, 12:12:17 [cenzore] [kill]

[4]  Teď už by se neměla opakovat fraška s následnou tragédií, kdy komunisti pomohli zvolit na další roky Klause a dál se holedbat, my nic my muzikanti.
buteo WWW 09.02.2012, 12:16:58 [cenzore] [kill]

[5]  [1] Ale já s tím v principu souhlasím, jen v tom v současném kontextu nevidím moc smysl. A nechápu, proč bych měl mlčet jenom proto, že pánové už rozhodli.

[3] Dienstbier (mrtev), Cepl (mrtev), Motejl (mrtev), ale z nich by to stejně asi nikdo nevzal. Prý Wagnerová by nebyla špatná... Každopádně nejlepší kandidát by byl asi Brouk Pytlík, nebo starosta Kocourkova (jestli ještě žije), protože Švejk, obávám se, není jako příslušník cizí armády způsobilý.
Tribun [openID] Mail WWW 09.02.2012, 12:26:55 [cenzore] [kill]

[6]  [5] Ja si myslim, ze je to jedno. Bud si parlament zvoli nekoho, koho si papalasi vyberou, nebo predhodi lidu vyber mezi nekolika svymi stvurami. Lid pak rozhodne, kdo bude vykonavat vuli mocnych. Samozrejme, ze zadny slusny clovek by to nevzal, Kohak z toho taky vycouval.

Ale zase se o neco vic budeme podobat Americe, hura!
Vodnik 09.02.2012, 12:34:27 [cenzore] [kill]

[7]  Petr Cibulka, Miroslav Sládek, Petr Hájek, Tomáš Vandas...

Kandidátem číslo jedna je ale Petr Cibulka! Jen on říká už od února 1990 PRAVDU. (Navíc byl stejně jako Sládek v kriminálu. Vandas má zatím jenom podmínku.)
Jarka Metelka 09.02.2012, 14:19:56 [cenzore] [kill]

[8]  Prošlo tak najednou tak hladce, jako když vytáhnete špunt, a to není nikdy normální, asi nastala situace kdy je nutné obětovat figuru, aby hra byla zachována... A vás Tribune možná právě dostali - věnujete spoustu času a energie do přemýšlení o pozadí téhle ptákoviny, zatímco kdovíco :-) Co se volby osobností týká- není taková která by vyhovovala všem. A co se té multikulti týká - přemýšlím co zní víc česky, Okamura nebo Schwarzenberg :-)
vera 09.02.2012, 14:29:50 [cenzore] [kill]

[9]  No, řekl bych, že si TO zAsloužíme. Tedy přesněji: ZASLOUŽÍTE... :P
@Teo WWW 09.02.2012, 14:43:42 [cenzore] [kill]

[10]  Jo, @Teo, demokracie podle klíče ideologů "vlády lidu" podle toho, jak se to hodí do ideologického hokynářství každému po troníčku aneb "and justice for all"..:-). Jednou je lid blbý, když nevolí ty "hodné" a "sociálně spravedlivé" a podruhé je to fašizace společnosti, když volba probíhá přes volené zástupc lidu, jenž si lid ve zvoleném mixu sám do parlamentu dosadil.

Někdy bych byl pro osvícenou nepolitickou vládu (nejen ekonomických) odborníků. Švejnar nebo Fischer, ten Cepl (kdyby žil) nebo třeba Tomáš Sokol, či jeho jmenovec Jan Sokol - ti všichni by mi nebyli proti mysli.

Ale mám takové tušení, že i když bez stranické legitimace, by byli pro apologety beztřídní, samosprávně-státně-paternalisticko-altruistické společnosti "květinových dětí" sharujících si vše od koňských potahů až po manželky aneb "zveřejnoprávnění" našich manželských postelí pro potřeby lidových mas - pak by tito stejně byli moc "elitářští" inklinující je kolaboraci s kapitálem.:-)

Ten Brecht byl věru nadčasový, když soudrům Ulbrichtům und Ihrem Patrteigenossen nabídl, ať vymění lid, když ten hloupý a nedůvtipný, neprohlédlne rejdy imperialistických agentů a nevolí soudruhy "spravedlivé".
Gora 09.02.2012, 16:44:06 [cenzore] [kill]

[11]  [6] Pan profesor má dost rozumu aby věděl kde je na správném místě a nenechal se ve svém věku semlít politickou mašinérií. Takto zdravý úsudek má většina z těch kteří by jistě byli důstojnými kandidáty a které také proto kandidovat neuvidíme.
S kompetencemi kterými je v naší zemi prezidentský post vybaven by měl být prezidentem přiměřeně charismatický úředník s poctivým přístupem k práci. Vzhledem k současnému pravicovému řádění by neškodila rozumná porce levicové orientace.
V momentální "nabídce" nikoho takového nevidím.
Kamil Mudra 09.02.2012, 16:44:06 [cenzore] [kill]

[12]  "...S kompetencemi kterými je v naší zemi prezidentský post vybaven by měl být prezidentem přiměřeně charismatický úředník s poctivým přístupem k práci. Vzhledem k současnému pravicovému řádění by neškodila rozumná porce levicové orientace."

Do kamene tesat, pane Mudro!
A na tu nabídku se podívám nejdříve tehdy, až páni kandidáti budou vědět, podle jakého zákona se vlastně budou vybírat a volit. Zatím budou vyrážet takové ty figury jako je paní Bobošíková a podobné kuriozity. Škoda času. :-)
Pěkný večer, moc Vás zdravím!
XY 09.02.2012, 18:13:21 [cenzore] [kill]

[13]  [12]Poněkud se zpožděním, také zdravím XY. :-)
Kamil Mudra 09.02.2012, 22:06:44 [cenzore] [kill]

[14]  Tohle si nemohu odpustit a mozna to sem i trochu patri:
http://literarky.cz...hledan-vinnym
A v kompilaci se zaverem Dolejsiho clanku na Blistech:
"...tedy z právě uvedených důvodů nestojí za to věnovat příliš mnoho pozornosti otázce, kdo nám tedy zrovna vládne. Politikové jistě mohou naše životy pod tlakem zvnějšku i pod tlakem svých sponzorů zhoršovat více či méně, pomaleji nebo rychleji - avšak odstranit celkový hospodářský propad Západu se jim tak jako tak už nepodaří."
sax 09.02.2012, 23:18:15 [cenzore] [kill]

[15]  [13] Řekl bych že stojí za to věnovat pozornost tomu kdo nám zrovna vládne a po shlédnutí třeba takovéhoto videa si to člověk uvědomí dvojnásob, ne-li "vícenásob":
http://www.ceskatelevize.cz...ideo/
Hospodářský propad Západu může probíhat v rozpětí pár let a nebo také třeba generaci... V každém případě (když tedy už) čím déle tím lépe, protože v tom co probíhá pomaleji se člověk lépe orientuje a lépe se tomu přizpůsobí. Stojí tedy za to politikům to zhoršování komplikovat jak nejvíce to jde.
Kamil Mudra 10.02.2012, 02:11:33 [cenzore] [kill]

[16]  Hmm...[13] mělo být [14] k čemuž bych ještě dodal že Dolejší to uzavírá větou: "Jediné, co ještě v nadcházejících těžkých časech zbývá, jsou nátlakové akce a občanská svépomoc"

Což obzvláště platí vyvstává-li otázka "zda takovýto režim můžeme ještě nazývat zastupitelskou demokracií, když poslanci prokazatelně zatupují někoho jiného, než své voliče.", jak připomíná a na smlouvě veverek demonstruje Tomáš Franke:
http://www.blisty.cz...t/62265.html
Kamil Mudra 10.02.2012, 02:47:39 [cenzore] [kill]

[17]  Termin "hospodarsky propad" je dost emocni, pane Mudro. Vetsina pohledu na vec je zdeformava, nebot tyto jsou futrovany predpokladem konkurencniho boje. Nelze nerust, kazdy pokrok uvnitr firmy je pomerovan pouze tim, jak daleko dostal od sebe konkurenci, ukazatel "propadu" je tedy dost relativni.
Nejake objektivni "potreby", ci spokojenost se staly jen vedlejsim ukazatelem. Jsme- li konkurencne uspesni, pak "rosteme".
Kdyz to vezmete v absolutnich hodnotach, pak vse, co se vyhodi behem "rustu" oknem, by normalne bylo zuzitkovano, od zbytecnych jizd nakladaku sem a tam, prez ekologicke skody po korupci. Takze kdyby tohle nebylo a my meli "rust" minus 5%, pak bychom si zili stale lepe a lepe, nez dnes :o)
sax 10.02.2012, 10:32:14 [cenzore] [kill]

[18]  [14] Tak tak, to Garzóna naučí, jak nešlapat do fialek. Konečně se mu mohou dostat na kobylku.
XY 10.02.2012, 11:46:10 [cenzore] [kill]

[19]  [15] Ano, to je po všech stránkách nesmírně instruktivní odkaz. Fakty počínaje a paní ministryní konče. Naprosto šílené...
XY 10.02.2012, 11:50:39 [cenzore] [kill]

[20]  [17] No, saxi, můj termín to není, Převzal jsem ho z Vaší citace Dolejše v rámci reakce na [14]. Jinak souhlas.
Kamil Mudra 10.02.2012, 13:26:16 [cenzore] [kill]

[21]  [12] Nabídka se skrze Rátha rozšířila o Diensbiera. Taťku jsem znal ještě coby kolegu topiče. Pokud se jablko neodkutálelo příliš daleko od stromu - nebyl by mi proti mysli.
Kamil Mudra 10.02.2012, 13:43:28 [cenzore] [kill]

[22]  [21] To jste měl docela zajímavého kolegáčka, pane Mudro.
Von ten mladej doposud nevypadá špatně, ale berme to zatím opravdu jako takový průzkum trhu... A je to taky drobet fofr v mladého kariéře.
Pěkný víkend vespolek!
XY 10.02.2012, 17:11:04 [cenzore] [kill]

[23]  Pane Mudro, on si pan Dolejsi mysli, ze nas muze cekat jeste nejaka rozhodujici bitva/ stretnuti, Ono je uz ale dobojovano, kazdy pokus o nasili povede jen k utuzeni pomeru, na to jsou jak kapacity, tak technologie.
Obcanska dobrocinnost je samozrejme vitana, to je jeden z piliru kapiku, nekdo po nem preci uklizet musi :o)
sax 10.02.2012, 17:54:51 [cenzore] [kill]

[24]  [22] No, byl jsem v té době také topič, ale kotelnu s ním sdílel můj kamarád, za kterým jsem se občas stavoval na kafe a tak měl příležitost s ním párkrát hodit řeč.
Kamil Mudra 11.02.2012, 00:10:42 [cenzore] [kill]

[25] 
11.02.2012, 00:17:13 [cenzore] [kill]

[26]  no ale jinak to tam Dolejší napopsal dobře, a co tam popisuje, to jsem zahlídla už taky tuhle v komentářích na aktuálně, tři komentátoři to dali celý dohromady :))
Jeden napsal druhýmu:

"Myslím si, že jste popsal podstatu dnešního stavu světové ekonomiky přesně. Jenže nedomyslel. Vycházíte ze tří skutečností :

1. Kapitál vyrábí tam, kde je nejlevnější pracovní síla
2. Kapitál odvádí daně tam, kde jsou nejnížší
3. Kapitál prodává výrobky tam, kde je dostatečná kupní síla

Pěkně je vidět paradox, na kterém globální ekonomika stojí.

1. Levná pracovní síla nemá v žádném případě dostatečnou kupní sílu. Souhlasíte ?
2. Když kapitál odvede daně tam, kde jsou nejnižší, kumuluje svůj zisk a tím
zároveň omezuje spotřebu ( kupní sílu ). Souhlasíte ?
3. Tam, kde se nic nevyrábí, také žádná kupní síla být nemůže. Souhlasite ?

To je také příčina enormních dluhů. Řeší se jimi neřešitelné.
Tento systém nemůže dlouhodobě fungovat a kolaps je nevyhnutelný."

Třetí k tomu pak dopsal:

"Na takto jednoduše a srozumitelně popsánou příčinu úpadku jsem ještě nenarazil."

a protože řešili evropskou fiskální smlouvu, tak to napsal takto:

"Podtrženo a sečteno. Smlouva řeší důsledky a ne příčiny úpadku. A to vědomě, není zájem či síla, řešit příčinu.
Vysvětlete mi, jaký smysl má, takové plácnutí do vody podpořit."

No a to už jsme skoro doma.


A na DR je výmluvné video s debatou, Švihlíková a Sedláček
http://denikreferendum.cz...-ke-dnu
a dobrou mrazivou :)
Míša 11.02.2012, 00:17:13 [cenzore] [kill]

[27]  To se ti povidlo, tenhle prispevek, Miso, to ti reknu...
Na takto jednoduše a srozumitelně popsánou příčinu úpadku jsem ještě nenarazil.
sax 11.02.2012, 02:48:02 [cenzore] [kill]

[28]  [27] Já ano - v tomto článku:
http://tribun.bloguje.cz...vota.php

"Tentýž „lidský zdroj“ by měl být stále flexibilnější a dynamičtější, měl by pokud možno trávit v práci celý svůj život a bez reptání si nechat snižovat mzdu, ale zároveň by to měl být jedinec trávící svůj čas na nákupech a užíváním, který utrácí a tím pohání ekonomiku."
Kamil Mudra 11.02.2012, 05:06:39 [cenzore] [kill]

[29]  Ve vsi ucte, pane Mudro, mate tam toho jen polovinu, chybi nejen tabulkova uprava :o), ale predevsim zminka o dluzich.

Ono je to vlastne vsem vsechno jasne, to hezke na Misine odkazu je ta koncentrace a serazeni jednotlivych bodu.
sax 11.02.2012, 11:33:04 [cenzore] [kill]

[30]  [21] - já těch informací moc nemám, ale z toho co jde kolem bych ho taky bral, nikdo lepší zatím jmenovaný nebyl. Celý tyátr na mne dělá dojem že jde jenom o další pokus o hru pro plebs, aby moc nepřemýšlel o tom co kují "moji milí rádcové".
Ještě bude veselo!
che 11.02.2012, 12:08:39 [cenzore] [kill]

[31]  [29] Já myslím, saxi, že dluhy jsou až důsledek. To máte jako s vodou. Nemusíte ji nikam odčerpávat aby jste vytvořil její nedostatek. Úplně postačí její postupné znečišťování a ta zbývající, použitelná, bude stále vzácnější i když jí celkově bude stále stejné množství. Postupně musíte vynakládat stále více energie na její čištění, tato energie pak chybí jinde (nevzniká z ničeho), dobrá voda už přestává být pro každého, ti co tu možnost mají si jí syslí do zásoby ...

Ale někomu se dluhy velice hodí :-(
http://www.novinky.cz...t-lidi.html
Kamil Mudra 13.02.2012, 09:04:34 [cenzore] [kill]

[32]  [30] Když tak sleduji zprávy v TV, tak mám taky takový dojem. Chvílemi to skoro vypadá jakoby volba už probíhala.
Kamil Mudra 13.02.2012, 09:09:26 [cenzore] [kill]

[33]  [32] I když zrovna mají lepší téma - jakousi ufetovanou hvezdičku - zrovna před chvílí nám bylo našim hlavním sdělovadlem oznámeno, že je to náplň titulní strany našich VŠECH ? novin, inu jdu se podívat na HaNo :)
che 13.02.2012, 09:19:13 [cenzore] [kill]

[34]  [33] No... che, jestli máte na mysli Whitney Houston, tak ta si, dle mého mínění nezaslouží označení "jakási ufetovaná hvězdička". Na to byla příliš dobrá.
http://cs.wikipedia.org...y_Houston
Kamil Mudra 13.02.2012, 12:30:11 [cenzore] [kill]

[35]  Pokud vám vyhovuje hollywoodskej mainstream .. pak nemam otázek ;-)
jonáš 13.02.2012, 12:42:26 [cenzore] [kill]

[36]  [35] Mainstream sem nebo tam, jonáši, ale když někdo umí tak umí. Kupříkladu, takovou Lucii bílou vůbec nemusím ať se vyjadřuje k čemukoli, ale když začne zpívat http://www.youtube.com...re=related tak smekám.
Kamil Mudra 13.02.2012, 13:40:33 [cenzore] [kill]

[37]  Tak to jste zasloužilej .. já vypínám rádio, nebo aspoň přelaďuju na ethno či beat ;-)
jonáš 13.02.2012, 13:55:25 [cenzore] [kill]

[38]  Sametove pomery a zlodejske rozmery
Nic nez ze se jen stale divim
Jak zpusobem nepoctivym
Moci sve se domohli
K bohatstvi si pomohli
22 let Vam vladnou skvele
Lid je jim jen u p*dele
Jenom Vase marna sneni
Neni nikdo kdo to zmeni
ODS ci soc.dem. stafaz
Fsechno je to stejna pakaz!
Na reci ze Buh to chtel
Jenom vul by naletel:-(
Astr 13.02.2012, 14:23:48 [cenzore] [kill]

[39]  [31] Kapik stoji na dluzich, pane Mudro, kapik je dluh (cervi jsou droga :o) , bez dluhu by nemohl existovat, je to jedno velke letadlo. Ted, v takovem mnozstvi, jsou jenom videt, to je vsechno.
sax 13.02.2012, 14:29:49 [cenzore] [kill]

[40]  Na takto jednoduše a srozumitelně popsánou příčinu úpadku jsem ještě nenarazil.

já právě taky ne. A mou pozornost to v té změti komentářů okamžitě upoutalo právě kvůli té bodové úpravě :))
A jinak, no leží to tam jako perla v hnoji asi. Ačkoli když jsem si tam toho všimla já, všiml si toho určitě i leckdo jiný. Je fakt, že ne každý to třeba dokáže plně ocenit, míním jako že mu to nic moc neřekne třeba ani, takhle zhuštěnou formu ocení nejspíš právě ti, kteří to už vědí- a to je zas právě paradoxně nedostatek bodově zhuštěných forem přece.. :))
Že třeba nepromlouvají ke všem. Obecně není nad to, všechno rozepisovati, však víš :)
Míša 13.02.2012, 17:42:45 [cenzore] [kill]

[41]  tohle stojí za pozornost, zkušenosti i okolnosti církevních restitucí na Slovensku

http://slovakia.humanists.net...htm


a tady zas něco ze školství
http://aktualne.centrum.cz...tion-1

ne že by obojí bylo překvapením, ale co už..
Míša 13.02.2012, 17:48:11 [cenzore] [kill]

[42]  a jinak ještě, tenhle úžasný film se teď dá koupit na Arara.cz za 33 Kč.. snad mi to Tribun nesmaže jako reklamu :)
http://www.youtube.com...6R2EKEnoJQ
Míša 13.02.2012, 18:15:48 [cenzore] [kill]

[43]  No mam takovej dojem, že mě už nemůže překvapit vůbec nic, ani kdyby vožralej president lez nahej po koňovi u muzea .. dá se čekat naprosto cokoli. Postmoderna v realitě ;-)
jonáš 13.02.2012, 18:19:02 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: