Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

neděle, 14. listopadu 2010

Šuple na motýly

Rubrika Studovna

Jakožto solidní a zavedené firmě je nám ctí vyhovět přání našich hostí a proto otevíráme toto Šuple na bezskrupulózní sbírku motýlů, neboli mrtvou schránku na výměnu odkazů.

Ku poučení nově příchozích či náhodně kolemjdoucích, kterým by snad smysl tohoto počinu mohl zprvu unikat, potom nechť slouží tato slova ctihodných objednatelů:

Winter: „…kam by si místní přeposílali linky na oftopic studie či knihy v online formátu.“
Sax: „Predstavuji si to tak, ze kdyz nekdo narazi na nejaky zajimavy odkaz, knihu, video, tak by to tam vyvesil formou prispevku a pridal k tomu svuj kratky komentar.“
Janika: „Jsem pro všemi deseti, neustále hledám knihu, která by mě učinila jinou, lepší :-). Byl by to dobrý zdroj pro hledání podnětů a informací.“

Vydáno 14.11.2010, 16:45:00 , trvalý odkaz ,komentáře (226)
Novější příspěvek: Změny ve způsobu zadávání komentářů
Starší příspěvek: [FILM] Křižník Potěmkin

Komentáře

[1]  Diky moc, Tribune, hned se soupu Winterovo Imperium:
http://www.ransdorf.com...Negri.pdf
A clanek o Icich, ktery nasla Misa prez muj odkaz na Taintera. Ten sem davam z duvodu, abychom si uvedomili, ze nic neni nemozne a ze dostatek casu dokaze rozrusit i takove nase predstavy, ktere se zdaji nemenne a "zakladni", ba primo k nerozbourani. Neni zadna urcita hranice, po jejimz prekroceni musi nutne dojit ke vzpoure:
http://scienceworld.cz...listu-5157
sax 14.11.2010, 17:28:08 [cenzore] [kill]

[2]  Saxi, v odkazu na Negriho mi padl do oka text: "Na vrcholu pyramidy a na prvním míste v této první rade je supervelmoc – USA" Tím se text v mých očích devalvoval. Ač author může mít v mnohém pravdu, zcela evidentně neví nic o zásadních věcech.
Vodník 14.11.2010, 17:36:00 [cenzore] [kill]

[3]  "Zločin je formou neorganizovaného třídního boje" (Bell 1999: 3)
Dospěl jsem k názoru, že v buržoazní společnosti pozdního spotřebního kapitalismu nastolovat téma spravedlnosti, rovnosti a bratrství je zbytečným mrháním silami; zpaďouřený proletář slyší jen na řeči o svobodě, které rozumí po svém, tj. po kapitalisticku: pornograficky, kšeftařsky, konzumně.
8 Pavelkovin na Slove:
http://www.noveslovo.sk...Pavelek__
sax 14.11.2010, 22:07:47 [cenzore] [kill]

[4]  Super, dík. Přelinkuju sem přeloženého Žižeka ze SOKu, protože mi přijde příliš významný na to, abych ho linkoval jen jednou.

Tedy lacano-žižekovská analýza cynismu a společnosti zde:

http://www.sok.bz...ZizekMluvil.pdf

k čemuž i slovníček

http://www.sok.bz...1&Itemid=49
Winter 14.11.2010, 23:38:57 [cenzore] [kill]

[5]  nevím, jestli to tu ještě nebylo, ale snad to bude pro někoho zajímavé: přednáška W. Robinsona, autora nedávno u nás vydané knihy "Teorie globálního kapitalismu":

http://video.google.com...88969582#
marabu 16.11.2010, 00:00:08 [cenzore] [kill]

[6]  No, tohle by snad mohlo zajímat každého:
http://www.vymenilijsmepolitiky.cz...
Kamil Mudra 16.11.2010, 01:35:08 [cenzore] [kill]

[7]  Ze suplete uletel motyl: CFP! konci, na rozlucku alespon jeden souhrnny clanek z nej:
http://www.czechfreepress.cz...=441
sax 16.11.2010, 19:36:57 [cenzore] [kill]

[8]  Přeložený výňatek z kultovní knihy Frederica Jamesona "Postmoderna jako logika pozdního kapitalismu"

http://www.aluze.cz...e_jameson.php

anglické pdf je možno stáhnout na soku.
Winter 17.11.2010, 11:01:30 [cenzore] [kill]

[9]  Jen kratoulinka noticka, zaznam z TV, ale bohuzel v nemcine. Nicmene podle meho naprosto zasadni vec: problem se tyka US hypotek a nasledneho zjisteni, ze nikdo nevi, komu ta ktera nemovitost patri a kdo komu dluzi, protoze u velke casti z nich z nich (v objemu 7,6 bilionu (ano bilionu) dolaru byly falsovany podpisy, jen podotykam ze nejde o pokracovani bubliny, ale o uplne novy problem "bordelu v papirech".

Ted Kaufmann z Parlamentniho kontrolniho uradu:
"Nikdo nevi, jak zavazna situace je, v nejhorsim pripade pak banky nebudou moci dokazat, ze maji narok na platby z hypotek a tudiz i na samotne nemovitosti. Je mozne, ze hypotekovy trh je jiz natolik slozity, ze VZNIKLE PRAVNI PROBLEMY JSOU JIZ NERESITELNE."

Brian Bly z NTC: "Kazdy den jsem udelal na 5 tisic neopravnenych podpisu".
NTC:
http://investing.businessweek.com...
Nemecka reportaz:
http://www.videoportal.sf.tv...2ceb
Projev Kaufmanna v anglictine:
http://www.deanmostofi.com...p=1319

Hned jsem si totiz vzpomenul na Taintera:
"V komplexnich spolecnostech jsou problemy jiz tak slozite, ze se je vyplati neresit." Kdyz jsem to cetl, pripadalo mi to jako blbost, ted tu mame svedka live :o)
sax 18.11.2010, 22:52:29 [cenzore] [kill]

[10]  Já bych to viděl spíš tak, že bylo promyšleně a cíleně dosáhnuto stavu, kdy VZNIKLÉ PROBLÉMY JSOU JIŹ NEŔEŚITELNÉ PRÁVNĚ. To je totiž ten pravý moment, kdy máme důvod je řešit bezprávně, nejraději silou. Silným patří svět.
deb 18.11.2010, 23:14:04 [cenzore] [kill]

[11]  zvláštní
mistral 18.11.2010, 23:31:54 [cenzore] [kill]

[12]  ať taky něčím přispěju, žádnou knihu nemám, tak aspoň pár krátkých videí
http://www.youtube.com...re=related pak to pokračuje tím Černým Petrem a dál.

Tady jsem podle toho uvedeného v komentářích tam dole našla tohle http://www.zeitgeistmovement.cz.../

Celej Zeitgeist jsem viděla myslím před rokem -dvěma, vypadalo to, že to už nikde není, myslím v češtině, ale je to k dohledání (pro toho, kdo chce :)
Míša 19.11.2010, 02:14:37 [cenzore] [kill]

[13]  Míša & Míša
mistral 19.11.2010, 04:15:55 [cenzore] [kill]

[14]  Míšo, nemusíš mi řikat Mistale. Já jsem taky Míša.
mistral 19.11.2010, 04:17:13 [cenzore] [kill]

[15]  Mistale->Mistrale
mistral 19.11.2010, 04:17:52 [cenzore] [kill]

[16]  Druhy motyl mi uleta ze suplete: konci prop.sk.
Na nem jsem se poprve dovedel, ze Ku-klux-klan je puvodne obranna, belosska organizace, chranici belochy proti perzekuci ze strany "bile" federalni vlady. S rasismem do roku 1915 zadna souvislost:
http://www.prop.sk...klux_klan.html
sax 19.11.2010, 08:02:53 [cenzore] [kill]

[17]  Zde 3 ekonomicke portaly, ktere se podle meho vyplati cas od casu navstevovat (hlavne v napjatych casech :o), jsou na nich obcas zasvecene clanky i pro laiky:
http://www.patria.cz...vi/home.html
a
http://www.finmag.cz/
a
http://www.investicniweb.cz/
sax 19.11.2010, 19:08:11 [cenzore] [kill]

[18]  Saxi, 17ku Vam podepisuji, takovy Zabza na Patrii casto nabourava stereotyp o ekonemech jako uzitecnych ekonomech;)napr. zde:

http://www.patria.cz...o-venku.html

jeste si dovolim upozornit na asi tyden stare interview Zizka na Al-Jazzere: jemu ten televizni format proste svedci, nemuzu si pomoct;)

Are we living in the end times?
Slavoj Zizek, the philosopher and cultural critic, on the collapse of society and the failure of capitalism.

http://english.aljazeera.net...html
Vorax 23.11.2010, 15:29:04 [cenzore] [kill]

[19]  ..uzitecnych idiotech;)cizim nadava..a sam by si mel zamest pred vlastnim;)
Vorax 23.11.2010, 15:33:27 [cenzore] [kill]

[20]  Pláč matematikův aneb něco o školství.
Anglicky:
...p://www.maa.org...lin_03_08.html
...p://www.maa.org...artsLament.pdf
Rusky totéž:
http://nbspace.ru/math/
Hamilbar 23.11.2010, 16:48:20 [cenzore] [kill]

[21]  Hanilbare, anglické linky ve vaší [20] mi bohužel nefungují.
Winter 29.11.2010, 18:07:55 [cenzore] [kill]

[22]  Na Vychod se obcas zapomina, dva zajimave clanky ze zajimaveho webu:
http://eastbound.cz...lstvi-v-zemi/
a
http://eastbound.cz...2010/11/1728/
sax 29.11.2010, 20:11:12 [cenzore] [kill]

sax 29.11.2010, 22:57:38 [cenzore] [kill]

[24]  Wintere [21], mea maxima culpa.
Toto by mělo fungovat:
http://www.maa.org...artsLament.pdf

http://www.maa.org...lin_03_08.html
Hamilbar 04.12.2010, 18:28:37 [cenzore] [kill]

[25]  zde dva zajimave textiky, sebrane za posledni 3 tydny:
http://monarchiemistorepubliky.blog.cz...
a
http://www.patria.cz...restech.html

"Ve své nové knize "The bed of Procrustes" Taleb píše, že jeho největším problémem s moderní dobou může být "rostoucí oddělení toho, co je etické a co je legální". "Největší zloději teď neporušují žádné zákony," protože využívají systém. Odstranit to nelze přesvědčováním, ale tím, že budou odpovědní i za škody, řekl Taleb; žaloby a soudy podle něho nic neřeší. Prevencí proti dalším krizím je "nedávat manažerům jaderných elektráren bonusy navázané na ziskovost elektrárny" a "kapitán jde dolů s lodí; každý kapitán u každé lodi". Kapitalismus je o trestech, dodal ekonom."

A na zaver jedna otazka, nerika nekomu z vas neco tahle knizka?:
http://reformy.shoptet.cz...ohatych
sax 07.12.2010, 14:32:49 [cenzore] [kill]

[26]  Kritik amerického školského systému John Taylor Gatto. Určitě stojí za to se s ním seznámit.
Např. zde:
http://en.wikipedia.org...lor_Gatto

nebo zde:
http://www.spinninglobe.net...l.htm

Na netu je ještě další fůra jeho věcí.
Hamilbar 07.12.2010, 20:19:16 [cenzore] [kill]

[27]  Takova mlada pani a natira to vsem fousatym prosfesorum:
"Otazka: A jak by tedy měla vláda situaci stabilizovat podle Vás?
Odpoved: Tak toto je opravdu zásadní otázka! Stabilizovat, jak, čím? Vyzkoušelo se všechno možné v těch uplynulých dekádách od sedmdesátých let – marginalizace faktoru práce, financializace, zadlužování na všech úrovních, zbrojení a vojenské konflikty, a nic z toho nevyřešilo ten kardinální problém pracovně úsporných technologií a nižší potřeby pracovní síly. Současná krize je plným vyhřeznutím akumulovaných problémů. Já se domnívám, že stabilizace v rámci současného systému není možná – není to spor o to, jestli bude nebo nebude fungovat kvantitativní uvolňování v USA, nebo jestli Čína revalvuje svůj yuan. Tato krize klade mnohem hlubší otázku: jak dál. V systémové teorii se systém v určité fázi zastabilizovat nedá – zvyšuje se chaos, a já se domnívám, že právě v současné době jsme v této fázi."

Zase ten Grimmus:
Globalizace a krize, Švihlíková, Ilona
ISBN 978-80-87461-01-3, Vydáno 12/2010, Stran 296, Rozměr 147 x 208 mm, Vazba brožovaná, Doporučená cena 290 Kč
http://www.grimmus.cz/
sax 19.12.2010, 12:06:27 [cenzore] [kill]

[28]  Dva užitečné texty Miloše Havelky: "Zamyšlení nad genezí českého konzervatismu" a "Nepolitická politika: kontexty a tradice".

http://www.ead.cz...f/1_2005_cz.pdf

http://sreview.soc.cas.cz...VEL.pdf
marabu 20.12.2010, 00:46:29 [cenzore] [kill]

[29]  Hauserovo zamyšlení nad angažovanou poezií, původně vyšlo ve Tvaru.

http://www.sok.bz...6&Itemid=28
Winter 25.12.2010, 19:28:57 [cenzore] [kill]

[30]  Robejsek se sice rezervovany kouc, ale jeho clanky jsou zato vzdy aktualni:
http://blog.aktualne.centrum.cz...p
sax 28.12.2010, 19:45:50 [cenzore] [kill]

[31]  Krasna nova dystopie, clanek Chrise Hedgese (autora Smrti liberalni tridy). Konecne vzal nekdo vazne na vedomi meho oblibence Huxleye:
http://www.blisty.cz...t/56400.html
sax 31.12.2010, 01:39:55 [cenzore] [kill]

[32]  Minutka s jednim z vudcu maoisticke organizace, soudruhem Barrosem, stoji za shlednuti:
http://dotsub.com...4d-f4f87cf95876
sax 13.01.2011, 20:38:21 [cenzore] [kill]

[33]  no... to video je teda "hustý".
Winter 14.01.2011, 01:01:47 [cenzore] [kill]

[34]  Nejlepším korektivem snah o naturalizaci kapitalismu a domněnek o jeho původu, jež samy volají po vysvětlení, je poznání, že kapitalismus se všemi svými velmi specifickými nutkáními k akumulaci a maximalizaci zisku se zrodil nikoli ve městě, ale na venkově, na zcela konkrétním místě a měřeno délkou lidských dějin velmi pozdě.
http://www.sok.bz...7&Itemid=28
Allen Meiksin Woodová: Vznik kapitalismu
sax 14.01.2011, 19:22:44 [cenzore] [kill]

[35]  A po mesicich mlceni 3 nove clanky u Belohradskeho:
http://www.tady.cz/hawkmoon/
sax 14.01.2011, 19:26:31 [cenzore] [kill]

[36]  Odkazy do tretice, Kovandovy rozhovory stoji zato.
Vystudoval demografii na Přírodovědecké fakultě UK a ekonomii na Institutu ekonomických studií FSV UK. Pracoval jako analytik kapitálových trhů, bádá ve sféře filozofie a metodologie ekonomické vědy. Je autorem knihy Příběh dokonalé bouře a hovory (nejen) s laureáty Nobelovy ceny o finanční krizi.
http://www.finmag.cz...kas-kovanda?
sax 14.01.2011, 19:49:38 [cenzore] [kill]

[37]  Kdo ma rad Stratforske analyzy: jedna, podle meho vyborna, je tady:
http://www.britske-listy.cz....html
Tak ten by pak nemel propasnout knihu stratforskeho sefa Friedmana Pristich sto let, trebas zde:
http://www.knihycz.cz...let--P22008
sax 15.01.2011, 17:39:34 [cenzore] [kill]

[38]  jenom upozorňuju, že jméno autorky v odkazu výše [34] je zkomolené, správně zní Ellen Meiksins Wood(ová):

http://en.wikipedia.org...sins_Wood
marabu 15.01.2011, 23:20:39 [cenzore] [kill]

[39]  Skoro se studem sem vkládám tuhle bulvární záležitost, ale ta videa jsou zajímavá - ruská rekonstrukce posledních 20 minut Kaczyňského letu ve dvou částech je zde:
http://zahranicni.ihned.cz...450090
XY 18.01.2011, 20:27:35 [cenzore] [kill]

[40]  Vzniká CESTA, první tuzemský think-tank založený středovými a levicovými intelektuály
Přípravný výbor: Jiří Pehe, Vít Klepárník, Bohuslav Sobotka
Členové poradního výboru: Pavel Barša, Václav Bělohradský, Jan Keller, Tereza Stӧckelová
http://centrum-cesta.cz/
sax 18.01.2011, 21:14:24 [cenzore] [kill]

[41]  Nástrahy moderního přístupu k výuce
„Ach jo, to sou zase ty vaše přemejšlivý otázky…“
Miroslav Čapek
http://www.britske-listy.cz....html
Kamil Mudra 24.01.2011, 10:44:07 [cenzore] [kill]

[42]  SERIÁL O ZAMĚSTNANOSTI A NEZAMĚSTNANOSTI
Věra Říhová

1) Úvod
http://77.93.195.184...t/50998.html
2) Falešné konkurzy
http://77.93.195.184...t/51067.html
3) Obchod
http://77.93.195.184...t/51088.html
4) Finančnictví a reality
http://77.93.195.184...t/51104.html
5) Slušné firmy
http://77.93.195.184...t/51186.html
6) Produktivita nebo pasáctví ?
http://77.93.195.184...t/51269.html
7) Nejsou lidi - řemesla
http://77.93.195.184...t/51354.html
8) Nejsou lidi - cizí jazyky a loajalita
http://77.93.195.184...t/51383.html

Každému koho toto téma zajímá doporučuji přečíst si sérii článků které autorka postupně vydávala na BL. Články se dají číst samostatně i na přeskáčku, ale myslím že je škoda kterýkoli z nich vynechat.
Autorka čerpá především ze zkušenosti vlastní a členů svého průzkumného týmu.
Kamil Mudra 25.01.2011, 00:22:43 [cenzore] [kill]

[43]  Podle posledního průzkumu Centra pro veřejné mínění (CVVM) ODS po aféře Drobil výrazně posílila (z prosincových 22% na lednových 26,5%).
http://www.blisty.cz...t/56989.html
Tenhle clanek sem davam spise jako memento a zaroven ho tu chci verejne zaarchivovat na doby, ve kterych zase nebudeme chapat "jak je to mozne".
sax 29.01.2011, 16:02:42 [cenzore] [kill]

[44]  [43] Může to vypadat nelogicky, ale často se to, co by mělo někomu zlomit vaz, stane jeho záchranou. Víra, stejně jako láska, se neřídí rozumem.
Tribun [openID] Mail 29.01.2011, 20:11:42 [cenzore] [kill]

[45]  Komunistická epizoda, jež má ústřední význam pro historickou zkušenost dvacátého století, ale byla náhle ukončena nepředvídanými událostmi, se dnes většinou odbývá jako neúspěšná revolta proti modernitě. Pro vítěze studené války a vyvstávající postkomunistické elity je nejvýhodnějším způsobem, jak uzavřít účetní knihu komunismu, zdůrazňování jeho předmoderní, antimoderní nebo pseudomoderní povahy. Tento ideologický postoj vylučuje z úvah některé otázky, které se stávají zřetelnější, pokud připustíme, že zaniklý komunistický model mohl být – při všech svých katastrofálních vadách a iracionalitách – nikoli dlouhotrvající odchylkou od hlavního modernizujícího proudu, ale svéráznou, ovšem v konečných důsledcích sebedestruktivní verzí modernity. Jestliže lze komunismus umístit uvnitř spektra mnohonásobných modernit, může mít krize a zhroucení sovětského impéria nějaký vztah k otázce obecnějších krizových tendencí vlastních modernitě. Viděno v praktičtější rovině, problémy postkomunistického přechodu získávají novou tvářnost, jestliže jsou nahlíženy jako dědictví rozpadajícího se modu modernizace: přísliby "šokové terapie" mohly být brány vážně pouze těmi, kdo si spletli komunismus a naprostým zavržením modernity, za nímž následoval totální kolaps. Stručně řečeno, neochota pojmout komunistickou zkušenost jako výhonek globálního modernizujícího procesu může být překážkou dalšího zkoumání nových horizontů, které otevřelo jeho neočekávané finále.
http://www.sok.bz...9&Itemid=28
Johann Arnason: Komunismus a modernita
sax 01.02.2011, 19:39:59 [cenzore] [kill]

[46]  Komunismus jako revolta proti modernitě, předmoderní a antimoderní? V tom případě je reakce modernistická a modernita má zcela jiný význam, než jsem si celý život myslel. Podle mne je komunismus esencí modernity, antimoderní, ale hypermoderní až k nereálnosti.
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 20:08:48 [cenzore] [kill]

[47]  Zde jedna z dulezitych udalosti, jak, kde ci zda- li vubec se bratr Sobotka trefil do cerneho, necht posoudi kazdy sam.
http://www.denikreferendum.cz...tka
Je to neco, co by se dalo ocekavat jak v dobrem, tak ve zlem?
sax 02.02.2011, 18:55:32 [cenzore] [kill]

[48]  Odkaz je na komentar k dopovedim. Takze oprava, odpovedi samotne jsou tady:
http://www.cssd.cz...va_sobotky.pdf
sax 02.02.2011, 21:19:02 [cenzore] [kill]

[49]  "Ekonomický liberalismus znamená rozšíření bitevního pole na všechny věkové kategorie a společenské vrstvy. Stejně tak sexuální liberalismus znamená rozšíření bitevního pole na všechny věkové kategorie a společenské vrstvy."
http://www.finmag.cz...atni-sodomy/
sax 03.02.2011, 13:18:35 [cenzore] [kill]

[50]  [48] Přítel (nikoli bratr, se mi zdá:-)) Sobotka jest politikem, tedy mírně oportunním krasořečníkem. Všude si ponechává z pochopitelných důvodů široce pootevřená zadní vrátka, nicméně se docela snažil a jisté obrysy svých politických vizí stanovisek docela obnažil.
XY 03.02.2011, 17:54:19 [cenzore] [kill]

[51]  Clanek sice v nemcine, ale Souckovou lze vygooglit, Bel canto vyslo samozrejme i cesky.
Odkaz pro XY:
http://www.nzz.ch..._1.9263769.html
sax 03.02.2011, 20:04:51 [cenzore] [kill]

[52]  A samotna autorka, jeden zajimavy clanek za druhym:
Alena Wagnerová, geboren und aufgewachsen in Brünn, studierte Biologie, Pädagogik und Theaterwissenschaft. Seit den sechziger Jahren veröffentlichte sie zahlreiche Arbeiten zum Prager literarischen Leben, darunter die Biografie der Milena Jesenská (1994). Alena Wagnerová lebt in Saarbrücken und Prag. Zuletzt gab sie beim Aufbau-Verlag heraus: Helden der Hoffnung. Die anderen Deutschen der Sudeten 1935–1989.
http://www.nzz.ch...alena+wagnerova
Marxistisch flog der Schmetterling...
Neco mi sice naseptava, ze o Wagnerove tu pred par lety byla rec, ale presto...
sax 03.02.2011, 21:49:32 [cenzore] [kill]

[53]  Nebyla rec o tomhle? Ze by se mi vratila pamet?
http://www.rozhlas.cz...rna--811791
sax 03.02.2011, 21:52:06 [cenzore] [kill]

[54]  Saxi, [49], jo Houellebecq je vcelku v poho, doporučuju i Elementární částice, ale nemůžu si pomoct, volí sice zajímavá a podvratná témata, ale spíš je jen tak "explotuje", trochu jako Palahniuk. Ve výsledku tak nevím, kde vlastně stojí - a mám tajné podezření, že většina čtenářstva se stejně rekrutuje z řad Eddiů a Gorů (i když je pravda, že každý zupák miluje knihy, které uráží ostatní zupáky).
Winter 04.02.2011, 12:35:32 [cenzore] [kill]

[55]  A vida, odpověď na to dává přímo Finmag

http://www.finmag.cz...nimi-bohemy/

osobně si začínám myslet, že dnes už nás můžou zachránit jen "pozitivní" romány typu Dostojevského nebo mnou milovaného Faulknera, žádné vzpoury.
Winter 04.02.2011, 12:41:21 [cenzore] [kill]

[56]  Bourit se uz neni kam, v postate ani nejde o umeni, ale o remeslo, vsechny vyboje byly vycerpany, neni co objevovat, vyjma zobrazovani perverzi (ovsem perverze tu mame proto, aby zustaly skryte, to je jejich podstata :o).
Takze souhlas, ted pomuze jen klasika, dobre zvladnuta ale...ale je tu vzdycky :o), prave ze bourgeoasne- kapitalova spolecnost stoji a pada s objevovanim neceho noveho, s inovacemi a ty vyzaduje i v "umeni" (zde vyznamne uvozovky). Mozna je v tom i kus paniky, ze se nekomu opravdu podari vystihnout a kvalitne popsat ducha casu, zamerem je jiste takovy trend potlacit a predsunout nejakou kulisu, oznacenou jako objevne dilo.
Mam v merku Jonathana Franzena, s poslednim romanem Freedom, v tehle souvislosti se totiz zacina uvazovat, zda- li nejde o zrozeni noveho genia americke literatury. Kritika uvedla knihu jako "Cerealie na jidelnim listku"- Franzen se stava geniem, jeho novy, epochalni roman je o stavu rodiny americkych liberalu. Na osmy div sveta si ale budeme muset pockat." Ma jit prave o siroky zaber pri popisu stredostavovskeho ziti.
Cesky vysla jen jedna knizka, co jsem nasel, vazne o ni uvazuji:
http://www.tarzan.cz..._rozhreseni/
Osobne bych ale ohodnotil stav dnesni (vseobecne zname a dostupne) literatury takhle: paradigma uspechu zene autory do konkurencniho boje, o kterem se domnivaji, ze v nem uspeji jen tehdy, kdyz zaujmou svoji vystrednosti. Pokud se nahodou podari prosadit nekomu, kdo "jen" dobre pise a drzi se Faulknera :o), pak takoveho autora kritika vzdy preceni, protoze tou "inovaci" je zde prave ten okamzik, kdy dotycny pise uplne normalne- a remeslo muze zvladat naprosto prumerne, tedy pro me nezajimave :o)


Jen poznamka: zatim nejlepsi popis, atmosferu novodobych strednich stavu jsem nasel v detektivnich romanech Ruth Rendellove. Bohuzel to neni uz tak moderni, autorka se samozrejme stale drzi sveho puvodniho rozvrhu "jak se prislusnik stredni vrstvy muze zamotat do zlocinu", ale teziste tehle duchovni zapletky lezi na konci ery socialniho statu. Tedy "zlo se blizi", ale jeste nevypuklo, takze jsem to zalozil jako "out-of-date" :o)
sax 04.02.2011, 13:35:53 [cenzore] [kill]

[57]  A jeste: burzoasni umeni a perverze, to je rozsahla kapitola. Inovace neni nic jineho, nezli fetisem a sedelena slast z perverze se stava normou objevneho. To uz vedel i bozsky Karl:
http://www.copyriot.com...isch.html
Ale co jsem vlastnme chtel rici :o)
Vsimnete si, ze mym zdrojem kulturni orientovanosti se zacina stavat FinMag a jemu podobni, shledavam u nich jistou klasicnost az solidnost pristupu, u kulturne- politickych magazinu si pomalu prestavam byt jisty, jak to se mnou vlastne mysli...
sax 04.02.2011, 13:47:14 [cenzore] [kill]

[58]  Neříkal jsem jen Dostojevského a Faulknera, ale typu...

Prý jen Faulknera .)... tak krásně poskládané čisté věty o nejzákladnějších lidských citech ("spisovatel má psát o lidském srdci, které je v rozporu samo ze sebou"), to jsem... no možná jsem romantik, což o to... ale nikde jinde nečetl, ani v tom Márquezovi ne. Mimochodem od Faulknera vede přímá linka k dalšímu mému oblíbenci.. Claudeu Simonovi, který vás formálně určitě uspokojí.

Jasně, nejde o to psát jako Faulkner, jde o to psát s jakýmsi pozitivním nábojem...

Se přiznám, že současnou literaturu o rodině nemám moc zmapovanou, vůbec bych měl problém najít něco o současnosti, co by nebylo jen zlé či bořitelské, ale svým způsobem "pozitivní", totální... snad, i když už je to v podstatě klasika...

Pynchonova Duha Gravitace.
http://knihy.abz.cz...uha-gravitace

V našem zeměpisném kontextu se mluví o Nádasově Knize paměti.

Rozhřešení má sakra pěknou anotaci, se jen bojím, jak je ostatně u Američanů dobrým zvykem, že z těch 600 stran bude 400 stran zbytečné plkání .)

No nic, už nebudu plevelit šuple.
Winter 04.02.2011, 14:23:35 [cenzore] [kill]

[59]  Anebo ještě jo, trochu si zaplevelím.

Se mi totiž zdá, že tyhle zprávy o společnosti, které byly výsadním právem spisovatelů se přesunuly na filmové plátno. Hanekeho rakouská díla, ač Haneke zřejmě není přímým kritikem kapitalismu a buržoustů, poměrně přesně zachycují devastovanou rodinu, informační šum a současnou "kulturou" servírovaný latentní fašismus, stres a nároky.

http://www.csfd.cz...dmy-kontinent/
http://www.csfd.cz...bennyho-video/
http://www.csfd.cz...ologie-nahody/

Případně známá Pianistka, která je oproti Jelinkové hnaná víc do společnosti než sexuální perverze.

A pak je tu samozřejmě Ulrich Seidl, jehož Models jsou absolutně nejlepší studií o potomcích "střední třídy", jakou jsem kdy viděl/četl. nenechte se zmást tématem, ten film má podstatně větší přesah.

http://www.csfd.cz.../36227-models/

Vůbec Seidl je člověk, který vám, obdobně jako kdysi Dostojevský, "ukradne radost ze života" .)
Winter 04.02.2011, 14:37:16 [cenzore] [kill]

[60]  Ocen informirovannyj molodec!
Kdyz u me ale se starim nastoupila neochota ke sledovani pohyblivych obrazku. Zacinam pomalu plakat nad vecernickem a dobre ztvarnene socialni drama mne srazi na kolena. Knihu je jednoduche zavrit, opticke obrazy jen tak nevygumujete.
Specialne pro vas jsem ted spocital, jak dlouho jsem nebyl v kine- plnych 11 let (detska predstaveni vyjimam :o).
Ale samozrejme vam velmi dekuji za rozsireni obzoru.
sax 04.02.2011, 19:33:37 [cenzore] [kill]

[61]  když už jsem se začal vrtat v té kultůře ve vztahu k společnosti, tak nalinkuju zajímavý "textový podcast" na téma české (meta)popu.

http://aktualne.centrum.cz...690164
Winter 05.02.2011, 12:45:23 [cenzore] [kill]

[62]  Lehke pozadi faraonske revoluce:
International Affairs Institute, Chatham House, zkratka zase nase stare, zname NGO.
"Under Suleiman, the Egyptian General Intelligence Service has built a reputation as "one of the best-informed intelligence agencies on Islamist fundamentalism and its international dimensions..."
http://www.businessweek.com....html

A kdyz uz jsme u tech organizaci: ulohou CFR je prace s verejnosti s cilem podpory zahranicni politiky USA:
http://en.wikipedia.org...Relations
Zde si vyhledejte sveho favorita, do ktereho byste to nikdy nerekli:
http://www.rmv.cz/?c_id=229
sax 08.02.2011, 21:31:09 [cenzore] [kill]

[63]  [62] ad Rada pro mezinárodní vztahy: saxi, prosím vás, z čeho usuzujete, že ty dvě organizace je jedna a táž, nebo že jsou vůbec jakkoli spřízněné?
marabu 08.02.2011, 23:18:13 [cenzore] [kill]

[64]  Soudim podle toho, ze jsou personalne propojeny, jedno ICO budou mit asi tezko :o).
Prazsky ustav mezinarodnich vztahu je povazovan za pobocku CFR:
http://www.bibliotecapleyades.net...
Jeho reditelem je Petr Drulak, ktery byl take prvym reditelem CzechCFR.
http://www.iir.cz...=31&idi=188

Tohle dohledavani stoji dost casu, ale zjistite, jak mnohocetna spojeni byla za studene valky vybudovana a jak se dneska hodi. Reknete mi, co vsechny tyhle CEEISA a IAN a DIR vlastne delaji? Studuji vztahy a poradaji panelove konference? :o)
sax 09.02.2011, 10:49:33 [cenzore] [kill]

[65]  [64] a Ustav mezinarodnich vztahu je totez jako Rada pro mezinarodni vztahy, na kterou odkazujete v [62]?
marabu 09.02.2011, 11:06:44 [cenzore] [kill]

[66]  Clovek obcas narazi na legracni stranky, zde ve jmenu vlastniho papeze bojujici proti zednarstvi:

"Domyslam sie, że Rada Stosunkow Zagranicznych prof. Skubiszewskiego powstala z inicjatywy i na wzor amerykanskiego Council on Foreign Relations (CFR) czy angielskiego Royal Institute of International Affairs (RIIA). Teraz dowiaduje sie, (za Centre Europeen d Information - CEI IX.96 ), że powstala tez Rada Stosunkow Zagranicznych Czech. Przewodniczy jej Petr Drulak.

To samo zrodlo podaje, że Drulak jest jednym z dyrektorow regionalnych Stowarzyszenia Studiow Miedzynarodowych Europy Srodkowej i Wschodniej (Central and Eastern European International Studies Association, znana w publikacjach CFR i RIIA pod skrotem CEEISA).
http://opoka.giertych.pl...wk22.htm
Kdyz si ale vytahnete podstatne terminy a spojeni, tak zjistite, ze to sedi, samozrejme minus onen konspiracni zapal.
sax 09.02.2011, 11:20:08 [cenzore] [kill]

[67]  Vždyť sax přece uvedl, že by to do té rady neřekl.
Asi má informace, které před členy zůstaly utajeny.
tresen 09.02.2011, 11:21:30 [cenzore] [kill]

[68]  Ustav pro mezinarodni vztahy
http://www.iir.cz/
Neni Rada pro mezinarodni vztahy
http://www.rmv.cz/

Drulak byl reditelem Rady 1994- 97, nyni je clen vykonneho vyboru:
http://www.iir.cz...=31&idi=188
Ted je reditelem Ustavu:
http://www.nira.or.jp...T/1082.html

V obou organizacich rediteloval, ted rediteluje jen v jedne, v druhe je clenem vykonne rady.
Vzdyt tam nahore mate odkazy :o)
sax 09.02.2011, 11:29:01 [cenzore] [kill]

[69]  I když, on i ten Dientsbier byl vždycky podezřelý. Disident, stříhal dráty na hranicích...
tresen 09.02.2011, 11:29:29 [cenzore] [kill]

[70]  Chapu Geona, ze odsud odesel, ona diskuze, prokladana prihlouplymi jedovatostmi, to chce opravdu naturu, navic uz i tady, kde jsme si rekli, ze se nebudeme, pokud mozno, vykecavat, aby se to tu nezasvinilo.

No nic, marabu ma nahore odpoved na propojenost CFR a CzechCFR i s odkazy, takze bych to timto ukoncil.
sax 09.02.2011, 11:53:12 [cenzore] [kill]

[71]  Saxi, mě mírně řečeno nadzvedlo tvoje naznačování, že Rada pro mezinárodní vztahy plní jakási tajná zadání. Takže si to přeber, kdo sviní jaké diskuse.
Ale v téhle rubrice už taky fakt končím.
tresen 09.02.2011, 12:08:14 [cenzore] [kill]

[72]  saxi, chtěl jsem jen uvést na pravou míru Vaši implikaci [62], že agenda RMV (jejímž členem byl např. p. Dienstbier a další "favoriti, do kterých bychom to nikdy neřekli") nějak souvisí s činností CFR. Myslím, že nesouvisí, jak je ostatně zřejmé i z jejich aktivit. Jediným pojítkem je podle všeho osoba p. Druláka, to však může být souvislost čistě náhodná. Snad jsme si to beze všech jedovatostí vyjasnili.
marabu 09.02.2011, 12:16:50 [cenzore] [kill]

[73]  Tak tohle je podle mne zajímavý odkaz:

http://www.magnificat.sk...rcha.pdf
deb 09.02.2011, 22:25:36 [cenzore] [kill]

[74]  [74] debe, Vy si z nás snad děláte blázny.
marabu 09.02.2011, 23:01:15 [cenzore] [kill]

[75]  Proč myslíte, marabu? K objevu pozůstatků Noemovy archy existují archeologické důkazy silnější, než k mnoha jiným uznávaným teoriím. Přitom při hlubšm zamyšlení je to objev s mnoha přesahy - pro mne nejzajímavějším je potvrzení axiomu "kdo hledá, najde" a "každému podle jeho víry". Když něčemu hodně pevně věříte, nakonec se to zhmotní. Což vysvětluje úpornost, s jakou se nám různí ideologové snaží vnucovat svou víru (zdaleka ne jen náboženskou).
deb 10.02.2011, 08:29:49 [cenzore] [kill]

[76]  Nejdrive nasli svoji archu machometani, ted zas evangelici, archeologicke dukazy pry sedi na 99,9%
http://www.nydailynews.com...s.html
Ted jsou na rade zide a hned v zavesu katolici.
sax 10.02.2011, 08:55:34 [cenzore] [kill]

[77]  Jen ty ateisti žádnou archu nenajdou.
mistral 10.02.2011, 10:39:52 [cenzore] [kill]

[78]  [75] asi nejvíce práce si s vyvrácením dal tento pán, sám pohříchu kreacionista, ale k opětovnému odhmotnění víry těchto "hledačů" by to snad stačit mohlo:
http://www.answersingenesis.org...p
marabu 10.02.2011, 10:55:35 [cenzore] [kill]

[79]  Marabu, je nějaký důvod, proč bych měl víc věřit vašim linkům než "jejich" linkům?
Pochopte, nejde mi o samotný nález archy, ale o to, že pokud má dnes někdo v ruce technologie a prostředky (hlavně média), může "vědecky" dokázat cokoliv. Málokdo z laiků si to může překontrolovat, takže zůstává zase jen ta stará dobrá víra...
deb 10.02.2011, 14:23:40 [cenzore] [kill]

[80]  Mistrale 77 - ateisti zato najdou hadron. Ovšem bude nás to stát mnohem víc než nevinná zábava hledačů archy. Praktický užitek pro vás i pro mne bude stejný, nebezpečí větší.
deb 10.02.2011, 16:31:41 [cenzore] [kill]

[81]  Saxi, pro vás:

http://www.youtube.com...9NffzEh2b0

Poprvé mám tu čest vidět Žižeka face to face, tak takhle si představuju revolucionáře :-)))
deb 11.02.2011, 09:01:00 [cenzore] [kill]

[82]  Uplne u-zas-ny odkaz, debe, dekuji m-o-c!
Ve vsech aspektech!
Podporim ho alepson timhle mm zbytecnym prispevkem:
Prve, co jsem citil, byl smutek, ze takovouhle diskuzi nedokazi zprostredkovat evropska media, ale "jakasi" Al-Jazira.
Formalne jako na divadle: presne typy, suverenne prosfesionalni panak moderator, kultiovany, inteligentni a hezky Arab, spolu s divokym, zapadnim muzem, prave odvolanym z barikady.
Takze prvy byl smutek, nasledoval formalni udiv a vse jsem zakoncil pocitem ostudy, ze za kontinent "francouzske revoluce" musi cestu a praci v odporu proti moci ukazovat a odvadet nejaci chudaci z pouste, vzdyt tohle je nase "uloha".
Nejak se te islamizace Evropy prestavam bat :o)
sax 11.02.2011, 09:42:22 [cenzore] [kill]

[83]  Po shlédnutí pár minut Šeherezády se také islamizace přestávám bát, a skoro si nedělám srandu.
deb 11.02.2011, 14:39:00 [cenzore] [kill]

[84]  Po shlédnutí pár minut Šeherezády se také islamizace přestávám bát, a skoro si nedělám srandu.
deb 11.02.2011, 14:39:26 [cenzore] [kill]

[85]  I tady si tipnu budouciho egyptskeho prezidenta:
http://www.silobreaker.com...9152_4
sax 11.02.2011, 22:28:02 [cenzore] [kill]

[86]  [85] tomu nevěřím, podle mě to bude typově někdo takovýto: http://en.wikipedia.org...mr_Moussa
marabu 11.02.2011, 22:55:59 [cenzore] [kill]

[87]  Kurec, ta debata byla fakt žůžová. Jak říká sax, dokonalé divadlo, ale v tom pozitivním slova smyslu.

Víc takových odkazů!
Winter 12.02.2011, 14:12:36 [cenzore] [kill]

[88]  http://jdem.cz/kq5t8
Gočáre, aTeo, omlouvám se, ale pokušení bylo příliš velké, když vyzývá Jakl:
http://jdem.cz/kq5u6
tresen 12.02.2011, 16:49:59 [cenzore] [kill]

[89]  A tak je vyspělý kapitalismus na rovině sociologické post-třídním projektem (6000 lidí bylo právem označeno spíše za mafii než třídu), na rovině ekonomické inkvizitorem změny, a na rovině ideologické, již vždy kapitalismus přijímal jen kvůli obtížným a pomalým lidem, je kombinací naturalismu (kapitalismus je analogií přírody v kulturní sféře, je zcela přirozený) a fatalismu (kapitalismus je neodvratitelný a nedotknutelný). Právě naturalismus a fatalismus nahrazují bývalou třídnost, buržoazie si drží svou identitu právě už jen v této „nadstavbě", v tomto snění.
.
A nyní, po elementárním, leč patřičně velkorysém popisu, znovu stojíme před původní otázkou: jak vrátit do historie možnost změny kapitalismu samého? Jak na rovině vědomí zrušit jeho naturalismus a fatalismus? První odpověď je cynická a hrůzná: "Stát se Čínou"...Výše uvedenou odpověď však samozřejmě nechce nikdo slyšet a i mne po ní zůstává na patře divná pachuť. Existuje tedy odpověď ryze evropská? Je nějaká evropská cesta k denaturalizaci a desakralizaci kapitalismu?
.
Na rovině ideové kapitalismus naučil zaostalé lidi klíčovému objevu: ateismu. K tomuto programu je třeba se vrátit a aplikovat ho totálně, a tedy i na kapitalismus samotný. Nic není nedotknutelné, naučil nás kapitál, když potřeboval, abychom zaťaly sekyru do posvátných hájů, které bránily stavbě dálnic pro přepravu zboží buržujů. Zůstaňme tomuto vyškolení věrni: Vyřízněme ten prastarý nádor nábožna ze své mysli a odejměme tak i kapitalismu posvátný lesk.
http://www.denikreferendum.cz...sti
sax 13.02.2011, 20:30:17 [cenzore] [kill]

[90]  Je to smutne, ale trebas takovy Finmag dela pro vec socialismu mnohem vice, nez vsechny nase levicove strany dohromady:
http://www.finmag.cz...a-ruka-trhu/
sax 15.02.2011, 13:12:40 [cenzore] [kill]

[91]  Hlasna trouba financniku z Wall Streetu se z povahy sve cinnosti snazi byt nohama na zemi a tak tiskne, co tiskne.
http://www.finmag.cz...apitalismus/
Levicovi intelektualove si zatim nevsimli, ze jim ujel vlak a ze z jejich mocenskeho, osviceneckeho diskurzu se stalo recyklovane hnojivo na dlouhe zimni vecery. Plkaji stale dokola svuj umirneny hovor v predstave, ze nekomu oponuji, ci, nedejboze, nekomu predkladaji nazory, nad nimiz se protistrana zamysli a sahne v dojeti pro svuj papirovy kapesnicek.
Kdyz jsem cetl odpovedi Haska se Sobotkou, tak jsem si hned vzpomenul na hodiny obcanske vychovy, ve ktere kdyz byl nekdo vytasen, zvatlal obdobne, odnikud nikam, v naznacich, upnut na drzeni podtonu stranicke linky, aby uspokojl soudruzku.
Hasek, Sobotka za jedna minus, oba dobri jako vzdycky, rekla soudruzka ucitelka a odesla stat forntu na banany.
sax 15.02.2011, 14:24:44 [cenzore] [kill]

[92]  Nejen Brno ma sve problematicke nadrazi:
Nádraží Vyšehrad a jeho osudy
http://praguewatch.cz...ts/view/106
Zajimave jsou pak i odkazy pod clankem. Komunisti ho aspon opravili a zavreli, zirava kyselina developeru a jejich "zisky" znici co mohou.
sax 22.02.2011, 15:13:11 [cenzore] [kill]

[93]  Perlička, pan Hauser několikráte přednášel v Klubu společenských věd (tj. "filozofický" klub KSČM) na téma Žižek, vřele doporučuju k poslechu hlavně závěrečné debaty, které , jestliže jsou skutečným odrazem intelektuálního potenciálu strany, vysvětlují, proč jsou čeští komunisti tak nepodnětní.

http://www.sok.bz...3&Itemid=28
Winter 22.02.2011, 23:09:24 [cenzore] [kill]

[94]  [93] Moc díky, výtečně jsem se pobavil.
marabu 23.02.2011, 02:16:44 [cenzore] [kill]

[95]  Volby vyhrála levice!

http://www.finmag.cz...nenou-matku/

a pro připomenutí:

http://www.denikreferendum.cz...smu

je přinejmenším zajímavé, jak se články těhle dvou naprosto odlišných autorů překrývají.
Winter 25.02.2011, 18:32:06 [cenzore] [kill]

deb 26.02.2011, 13:43:08 [cenzore] [kill]

[97]  Pardon, ale ono je to fakt přesvědčivější než sociologicko-politicko-filosofická knihovna:

http://www.youtube.com...re=related
deb 26.02.2011, 13:50:40 [cenzore] [kill]

[98]  Debe, prosím vás, tady by měly být jen podnětné a relevantní příspěvky...
Winter 26.02.2011, 18:18:09 [cenzore] [kill]

[99]  Wintere, mně ty texty připadají velmi podnětné a relevantní. Osvětlují určitý aspekt reality, zase z jiného úhlu než texty, které tu postujeme běžně. Svým způsobem se v nich odráží marnost našich "podnětných a relevantních" textů a diskuzí a jejich naprosté míjení se se životem generace, kterou autor zastupuje. Ale nemám nic proti tomu, aby to Tribun smazal, pokud uzná za vhodné.
deb 26.02.2011, 19:21:42 [cenzore] [kill]

[100]  ta [95] Wintere, to byl skvělý odkaz a postřeh, a debovy přípěvky [96] a [97] jak víte, jsou taky podnětné a relevantní.
A já mám zas moc proti tomu, kdyby je Tribun snad smazal :) Není to přece, debe, vůbec pohled z jiného úhlu než texty, které se sem postují běžně, je to vlastně totéž, jen "psáno jinak".. nebo tedy vyjádřeno jinými prostředky.. Nebo je to tada pro lidi, co mají "jinou" schopnost vnímat / schopnost vnímat "jinak" -s generacemi to nemá nic moc co do činění, je to jen jiná cesta - písně, hudba vůbec, filmy a tak.
Míša 26.02.2011, 20:10:15 [cenzore] [kill]

[101]  a když filmy, tak samo Hollywood.. co jinýho, továrna na sny
http://www.youtube.com...re=related

ale tohle je teda generační výpověď se vším všudy, nebo snad rovnou zpráva o stavu.. ?
http://www.youtube.com...re=related
Míša 26.02.2011, 20:28:34 [cenzore] [kill]

[102]  Ok, asi jsem na Xindla přílišný hipster .)
Winter 26.02.2011, 20:43:23 [cenzore] [kill]

[103]  tak když ksindl není jednuška ani trvalka, tak sem dám text ;) A je to odkaz vlastně od jonáše, ale z odjinud, a tady se aspoň neztratí
http://hn.ihned.cz...toma-a-jerryho
a nechávám bez komentáře
(kdo nesouhlasí, ten jistě ví sám a dobře proč, kdo porozumí zase nepotřebuje další slova)
Míša 26.02.2011, 23:40:31 [cenzore] [kill]

[104]  Míšo [100] - Xindl se s "námi" v něčem protíná a v něčem zase míjí. Vnímá a popisuje realitu skutečně jako "my", ale staví se k ní myslím jinak (jako podle mne většina jeho vrstevníků). Pokud vím, tak je Ondřej Ládek do procesu celkem úspěšně zapojen, a snad ho ani nechce nijak měnit a rozvracet. Sice se mu upřímně hnusí, ale zdá se, že nevidí konstruktivní alternativu, a ani ji nemíní hledat - rozhodně ne v tom smyslu, jako třeba "my".
deb 27.02.2011, 10:51:47 [cenzore] [kill]

[105]  [98] I odstrašující příklad je svým způsobem podnět, něco jako bolest. Intelektuální a morální bolest.
Tribun [openID] Mail 27.02.2011, 10:55:43 [cenzore] [kill]

[106]  A ještě k 103 :

"..Není Tom a Jerry, dílo amerického pragmatismu, komiksem bezmezně vynalézavým ve fantazijních možnostech souboje protikladů, kocoura a myši, blíže světu, ve kterém děti žijí a budou žít? .."

Tady nemohu souhlasit. Realitu tvoříme my sami svou představou o ní. Pokud už malým dětem nacpeme do hlavy představu reality jako "boje protikladů" (ve smyslu článku, na který odkazujete), ani je nenapadne, že by realita (a jejich vlastní chování) mohla být jiná, mírná a harmonická, jako v Krtkovi nebo Bobu a Bobkovi, a výsledky se nevyhnutelně dostaví.
deb 27.02.2011, 11:00:32 [cenzore] [kill]

[107]  debe [104]- že je (ten někdo) úspěšně do procesu zapojen, to se používá jako argument třeba proti M. Moorovi (a proto je pokrytec). Taky bývá oblíbené, že je tlustý a má velkej pupek (a proto se potí)
Tedy realita je, že je tlustej a má pupek, a zcela jistě se potí.. stejně ostatně jako mužný Ládek (i ten se ovšem potí už jen proto, že je člověkem, ale pupek jistě nemá, a tlustý bude poté, co na sobě přestane tzv.fyzicky pracovat)
V šíři zapojení se do procesu-systému i co do dopadu má pak třeba zrovna ten Moore nad Ládkem náskok a navrch, ač Ládek jistě v koutku nesedí, nepíše do šuplete a nebrnká si pod fousy s ostatními morousy nebo pro ně (už ho zaregistrovala nejen česká TVm ale i česká wiki ;)

Jenže právě, jako i v případě Moora, co Ládek (či kdokoli) dělá a proč to vlastně dělá, to pak bývá právě už bohužel většinou pal záležitost spíše jen těch představ či dojmů toho kterého člověka- nejčastěji sympatizanta nebo odpůrce. Takže co? No třeba je Ládek člověkem kompromisu, třeba není. Nakonec, třeba tímhle se nám to jistě říká.. nebo ne?
"budeš to mít těžký, dokud neuznáš tu,
pravdu, že tvoje budoucnost může být zářivá
i s polovičním množstvím saponátu.. " (Mimo mísu)

teda realitu určitě nepopisuje očekávaným či snad tzv.jednoznačným způsobem. Prvoplánově kritickými či snad rovnou revolučními písněmi by nejen (tak) nezaujal, ale především se ani nechytl. A hlavně by na to bylo takového talentu škoda. Kam jsou texty zrovna namířeny, na tom ani nezáleží, to není to podstatné přece. A především, hledání konstruktivní alternativy není záležitost či práce pro jednoho člověka, natož aby spatření takovéto alternativy výsadou jednoho člověka snad bylo. Jo píšu výsadou, nikoli v možnostech, jak se samo od sebe nabízí. A vo tom to právě je.

Tím už tady k tomu končím, šuple je na komunikaci těsné, a ani k ní není určeno.

PS ale těch pár slov navíc i zamyšlení kolem a kolem.. ta si váš odvážný počin (vložit hudební videoklipy do šuplete- zde knihovny pro čtoucí příp. naopak naslouchající).. ta si tedy určitě zasloužil, protože taky vyvolal ;)
Příp.pokr.či dod. co do zapoj.a tak se stejně pěkně hodí až rovnou spadá pod Sčítání blbů.
Míša 27.02.2011, 22:37:30 [cenzore] [kill]

[108]  Jako memento predkladam k podrobnejsimu prostudovani malou tabulku, kdo a proc sel do koncentraku, je to na fotografii c. 26:
http://aktualne.centrum.cz...ferral
Na doporuceni XY se soustredte na porovnani jmena, povolani a duvodu internace.
sax 03.03.2011, 22:35:10 [cenzore] [kill]

[109]  Hospodarske cykly, Kondratevovy vlny (se kterymi pracuje Svihlikova), globalizace a periodizace dejin, jedna kapitola venovana Schumpeterovi: to vse lze najit v praci Pavla Sirucka. Kdo se zajima, kliknutim neprohloupi:
http://www.valencik.cz...ar0705.htm
sax 07.03.2011, 09:45:36 [cenzore] [kill]

deb 08.03.2011, 14:19:21 [cenzore] [kill]

[111]  Tady stoji zato zminit i autora:
http://cs.wikipedia.org...is_Hedges
sax 08.03.2011, 18:34:52 [cenzore] [kill]

[112]  Zde par Misinych odkazu na sebevrazednost v Japonsku:
http://www.ct24.cz...azi-o-biliony/
a
http://www.novinky.cz...liardy.html
a
http://www.novinky.cz...-denne.html
a
http://magazin.libimseti.cz...ponec
a
http://aktualne.centrum.cz...442687
Nakonec nam nedovoli se ani zabit, to je uloha pristich vlad narodniho porozumeni :o)
sax 16.03.2011, 15:34:52 [cenzore] [kill]

[113]  poučný pořad CBS o Kataru (včetně rozhovoru s emírem a jeho manželkou):

http://www.youtube.com...691F6B31BA

http://www.youtube.com...re=related
marabu 21.03.2011, 23:58:10 [cenzore] [kill]

[114]  omlouvám se, první z odkazů (část 1 pořadu) měl být tento:

http://www.youtube.com...re=related
marabu 22.03.2011, 00:09:39 [cenzore] [kill]

[115]  jeden (pro mě nový :) web
´Články zveřejněné na webu novysmer se týkají jevů či věcí, které nejsou zcela srozumitelné pro dnešní populaci, které se autorům článků nelíbí nebo na ně chtějí z různých příčin poukázat.´

http://www.novysmer.cz...iew/37/56/

a
"Válka, kterou nevidíte" - dokument novináře a režiséra Johna Pilgera

http://dokumentarni.tv...u-dont-see
Míša 22.03.2011, 00:20:27 [cenzore] [kill]

[117]  Nový směr? Zřejmě jak pro koho.
http://www.halonoviny.cz/
http://radiohalo.cz/
http://www.samospravnysocialismus.vyjimecny.cz...
http://www.inteligence-levicova.wz.cz...
http://www.revo.cz.tc/
http://kss.sk/
http://www.juniorproject.cz/
Preambule je hezká, odkazované stránky /hned vedle/ spíš ukazují na to, že s tou novotou to nebude tak žhavé.
tresen 22.03.2011, 08:15:50 [cenzore] [kill]

[118]  Nový směr mě nicméně nasměroval:
http://www.komsomol.cz..._kldr.html
A aby bylo vidět, že to tak opravdu je:
http://www.facebook.com...7565907f2
tresen 22.03.2011, 08:31:56 [cenzore] [kill]

[119]  A ten kdo byl novej je najednou starej .. časy se mění, kdysi dávno prej byl "novej" i liberální kapitalismus .. počítám někdy mezi rašelinou a hnědym uhlim ;-)
jonáš 22.03.2011, 09:30:34 [cenzore] [kill]

[120]  No tak penisy čůrající na Koreu byste na výstavě severokorejského umění asi opravdu nenašla, a nejspíš by vám chyběly. Jak nějakej č.. nekálí na vlastní zem, tak to dnes není košer umění.
deb 22.03.2011, 09:53:19 [cenzore] [kill]

[121]  Přesně tak, Jonáši.

Debe, vždyť já jsem tou výstavou nadšená. Nic mi tam nechybí, je tam všechno. Naše mládí....slza ukápla...:)
V čem mi má uměnovědná erudice nic nenapovídá, to je otázka, co je v kotli:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net...pg
Nevíte to náhodou? A je to košer?
tresen 22.03.2011, 10:18:25 [cenzore] [kill]

[122]  Košer je to pouze v případě, že dekadentě vařej někoho zaživa. Jinak by v civilizovaném světě neškrtli.
deb 22.03.2011, 10:25:28 [cenzore] [kill]

[123]  A kdyz Novy smer, tak i Novy prostor:
http://www.novyprostor.cz/
(neprosvihnete Belohradskeho rozhovor v jednom ze starsich cisel)
A dale pak nova Trafika:
http://srsen.wordpress.com/
sax 22.03.2011, 10:42:22 [cenzore] [kill]

[124]  Ale no tak, Debe, přece ty vlastenecké umělce nepodezíráte z tak odporného podléhání západní dekadenci.
Ne že by se zříkali možnosti někoho v reálu uvařit. Ale když jde o umění, je národní svojskost nade vše.
Kromě toho by z dekadentního kotle vyčnívala nějaká hnáta. Tady se jenom line vůně /zřejmě libá nosu velkého vůdce/.
tresen 22.03.2011, 10:43:38 [cenzore] [kill]

[125]  A když Nový prostor a Stern, pak:
http://www.novyprostor.cz...ou.html

Ten Bělohradský se dá přečíst kde?
tresen 22.03.2011, 10:49:49 [cenzore] [kill]

[126]  archiv starších čísel, vpravo nahoře Bělohradský, stáhnout celé číslo, najít příslušnou stránku podle obsahu.
marabu 22.03.2011, 10:51:46 [cenzore] [kill]

[127]  Treseni, já za to nemůžu, že západní dekadence udělala z vlastenectví ještě něco horšího než třeba kanibalismus, a že jediné, čím dokázala kontrovat přehnanému nacionalismu, je ta pochcaná a do ciziny vyprodaná republika. Pro mne jako pro Čecha těžký výběr mezi těmito dvěma krajnostmi.
deb 22.03.2011, 10:51:50 [cenzore] [kill]

[128]  Proc ma dnes v CR clovek pridelenu nalepku komunisty, jen to fikne:
http://www.youtube.com...re=related
sax 22.03.2011, 10:59:13 [cenzore] [kill]

[129]  No prosim .. asi si aktualizuju záložku NP. A třeba si to i občas koupim, až nějakýho tištěnýho potkám ;-)
jonáš 22.03.2011, 11:31:30 [cenzore] [kill]

[130]  Debe, vaše reakce na korejské malířství je hezké obohacení oblíbeného diskusního obratu známého jako mlácení černochů.
Jste tuším zase první. V podobě "my zase mlátíme černochy" to fakt ještě neznám.
tresen 22.03.2011, 13:02:07 [cenzore] [kill]

[131]  Marabu, díky, už jsem to mezitím našla. Dobrý rozhovor.
tresen 22.03.2011, 13:18:11 [cenzore] [kill]

[132]  Nechces s tim jit do Hospody, Treseni, anebo si prejes sve hovory archivovat v Supleti?
sax 22.03.2011, 13:43:36 [cenzore] [kill]

[133]  Myslíš to tak, Saxi, že na reakce na moje odkazy mám odpovídat jinde anebo neodpovídat vůbec?
Dobrá.
tresen 22.03.2011, 17:16:19 [cenzore] [kill]

[134]  Treseni, nenech na sobě dopustit Vertreibung !
mistral -tykám každému 22.03.2011, 17:20:18 [cenzore] [kill]

[135]  Třešni, co máte proti úprkovskému impresionismu...? :-))

http://www.facebook.com...p;theater
XY 22.03.2011, 18:02:29 [cenzore] [kill]

[136]  [135] Aha, odkaz je blbě, ksichtoknihu neumím a bohdá umět nebudu. je to ta pionýrka v kopretinách...
XY 22.03.2011, 18:53:47 [cenzore] [kill]

[137]  Odkaz je dobrej, já ji tam vidim .. alternativní je přímo na
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net...pg
Ale co s tim, když to ani nečurá na jižní část poloostrova? Neni to škoda, nechat takovej angažovanej náboj nevybouřenej?
Dobrej večír přeju :-)
jonáš 22.03.2011, 19:02:08 [cenzore] [kill]

[138]  No pekne jste to tu zaneradili, ze vam to neni blby uz kvuli Tribunovi.
sax 22.03.2011, 19:26:48 [cenzore] [kill]

[139]  No, kdyby se tu uklízelo, ode mne může Tribun smazat cokoli.
S omluvou a přáním dobrého večera všem.
XY 22.03.2011, 19:36:10 [cenzore] [kill]

[140]  [118] nasměroval tě Nový směr, tresen, nebo nebo ses nasměrovala sama?
Míša 23.03.2011, 02:42:33 [cenzore] [kill]

[141]  Asi tu budu muset vážně uklidit, takže kdyby se vám něco ztratilo, tak se to neztratilo, ale vyhodil jsem to.
Tribun [openID] Mail 23.03.2011, 14:30:25 [cenzore] [kill]

[142]  bude čistka?
no v žádném chrámu se nesmí ani moc nahlas dýchat natož pípnout teda mluvit, tak tady odkaz k věci :))

http://www.youtube.com...yDY0hiMZy8

a zdravím saxe,
jo je to tak, v hospodě se dá kecat vždycky. do všeho. to je stará vesta ;)
Míša 23.03.2011, 16:00:02 [cenzore] [kill]

[143]  ještě dodatek,
asi bych měla mít špatný svědomí, že kvůli mýmu odkazu je zaneřáděný šuple, jenže nemám.

tresen, co sis z toho vybrala, a co sis pak teda hledala nebo nehledala, a nad čím jsi přemýšlela nebo nepřemýšlela, to je tvoje volba, tu "odjinud" ovlivnit nejde.. Ani příkazem. Dokonce ani příkaz největšího totalitáře nedokáže určit obsah a směr lidských úvah, natož aby si mohl být obsahem hlav lidí, tou "správností" jejich myšlenek, jist. To se jen tak říká, že tohle právě totalitáři svými příkazy a zákazy dokážou.

A je to i pohodlné, to říkat. To máš jako ten libyjský disident v Konspiracích a Mlhách, který (krom jiného) říká v podstatě něco, jako že: všechno/vždycky ovlivňují určují způsobují: autokrati teokrati demokrati, k tomu lze dodat klasické: i byrokrati a kleptokrati třeba.
Na jedné straně je to jistě pravda, na straně druhé jsou takovéto řeči nejen pohodlné.. jsou svým způsobem pěkně vychytralé..

A nic ti tímto nevyčítám, ty jsi začala ve [117] věcně.. já jen dodávám, že Nový směr tě nikam nenasměroval, v preambuli ti píšou, ze to nemusiš čist- a vidíš, neposlechla jsi. Vybrala sis sama.

A co se vyhazování z šuplete týká, jsem na tvé straně. Taky nevím, proč by měly být některé odkazy nebo dokonce i slova méně hodnotná-é než jiné, co tu jsou.. nebo snad rovnou k ničemu. Jsou dalším kouskem naší reality, když se vymažou, bude to znamenat, že to vše přestane najednou existovat?
Míša 23.03.2011, 21:22:23 [cenzore] [kill]

[144]  Suple, misto na odkazy, mala knihovna narodu a kdo kdy byl v knihovne, pak vi, ze baba od saltru vyhodi kazdeho, kdo necte, ale bavi se. Obcas sem lezu pro starsi odkazy, ale ty se pomalu zacinaji ztracet ve vasich hodnotnych slovech :o). Tribun by mel dat nahoru smrtkovou hlavu s vykricnikem Diskuze zakazana!
sax 23.03.2011, 21:28:13 [cenzore] [kill]

[145]  Čistka by být měla, ale vy mi to vůbec neusnadňujete. Pořád kecáte a ještě se navzájem odkazujete, takže když něco odmažu, tak se odkazy pomotají. Asi si na to nechám víc času, vykopíruji to a odkazy smazu všechny.
Tribun 23.03.2011, 21:48:54 [cenzore] [kill]

[146]  Tribune, zde uz reaguji z ciste zdvorilosti. Jelikoz jsme pochopil, ze jsem asi jediny, kdo ma na supleti zajem, tak jsem si vcera odkazy zezhora stahl do vlastniho archivu. Byla to od vas velka vstricnost a snaha, takze jeste jednou velike diky; reciprocne jsem se to snazil vratit tim, ze jsem jsem to tu sledoval a v Hospode pak vyvesil kandidaty na gumovani:
[63], [76], [81] (to jsou cisla komentaru v Hospodske rubrice, ne tady :o), zatim nikdo nic nenamitnul.
Pokud je neco tady odkaz z odkazu, pak uz je to spam, protoze cist snad umime. Co s tim chcete udelat jsem presne nepochopil :o), ale jsem si jist,ze at udelate, co udelate, bude to vzdy dobre :o)
Diky.
sax 24.03.2011, 10:23:28 [cenzore] [kill]

[147]  [146]ale jsem si jist,ze at udelate, co udelate, bude to vzdy dobre To já si jistý nejsem, nejsem totiž Ford ;-)
Tribun [openID] Mail 24.03.2011, 10:47:55 [cenzore] [kill]

[148]  Postřehy z Bengazí.

http://www.thisislondon.co.uk....do

No a tohle je taky dobrý.

http://www.miamiherald.com...s.html

Vypadá to, že všechno zase bude muset odmakat bílý muž. On ten Kipling měl ty zkušenosti.
Hamilbar 25.03.2011, 10:50:01 [cenzore] [kill]

[149]  Velmi dojemé, ale chtěl snad někdo po Kipplingovi aby se tam do toho bílý prdele vůbec montovaly? A nemyslim tim právě teď, ale třeba už za jeho života.
jonáš 25.03.2011, 10:56:31 [cenzore] [kill]

[150]  Něco lepšího než muj amatérskej pokus? http://www.blisty.cz...t/57911.html
jonáš 25.03.2011, 10:58:38 [cenzore] [kill]

[151]  Ještě potřebujou málo elektřiny, barbaři. Zatím by se tam těžko vysvětlovalo, proč jsou jaderky životně nutný. A bůhví, jak je to tam s úvěrama, nejspíš taky slabý. Ale oni je zcivilizujou i přes jejich mrtvoly. Makat, barbaři, a nakupovat, to je smysl života.
deb 25.03.2011, 11:00:56 [cenzore] [kill]

[152]  Ovsem, debe, hacek je v tom, ze oni jsou uz zmaknuty a opravdu konzumovat chteji. V tomhle pripade plati zname prislovi uplne obracene: Hladovy sytemu neveri...
sax 25.03.2011, 11:33:46 [cenzore] [kill]

[153]  Máte pravdu, saxi, je to bohužel tak, a jinudy asi cesta nevede.
deb 25.03.2011, 11:44:23 [cenzore] [kill]

[154]  No, tak tohle je docela drsný, zvlášť závěr.

http://www.denikreferendum.cz...iva
Winter 25.03.2011, 19:19:27 [cenzore] [kill]

[155]  Tohle je myslim celkem zajímavá diskuse http://www.denikreferendum.cz...imo o pozici Respektu a Taberyho v současnym medijálnim a politickym prostroru :-)
jonáš 28.03.2011, 09:39:14 [cenzore] [kill]

[156]  Jedno výmluvné foto.

http://img-fotki.yandex.ru...XL.jpg
Hamilbar 28.03.2011, 10:59:26 [cenzore] [kill]

[157]  [156] Válka je šou. Reality šou.
Tribun [openID] Mail 28.03.2011, 11:06:26 [cenzore] [kill]

[158]  Skvělý Šebestík na BL

http://www.blisty.cz...t/57998.html
deb 31.03.2011, 08:28:41 [cenzore] [kill]

[159]  Mu´ammar Muhammad al-Qaddáfí: Zelená kniha
http://www.ksm.cz...zelenakniha.pdf
Janika 31.03.2011, 17:01:28 [cenzore] [kill]

[160]  Tak to opravdu stojí za to, a není to zdaleka jen o Havlovi:

http://www.blisty.cz...t/58079.html

Každý, jehož inteligence stačí na souvislý písemný projev, kdo tu posledních 20 let byl a přesto jakýmkoli způsobem obhajuje nebo podporuje politiku vzešlou z těchto kořenů, je nutně pokrytec a manipulátor.
deb 05.04.2011, 10:41:52 [cenzore] [kill]

[161]  Pardon, samozřejmě jsem chtěl odkázat na Kotrbu:

http://www.blisty.cz...t/58062.html
deb 05.04.2011, 10:43:22 [cenzore] [kill]

[162]  Tak tohle asi do šuplete patří
http://www.denikreferendum.cz...mus
A ke stažení pdf verze odkazu na telekomunistickej manifest
http://www.telekommunisten.net...to
jonáš 08.04.2011, 20:57:53 [cenzore] [kill]

[163]  K debově 160 bych měl ještě naprosto fantastický článek mého oblíbeného pana Fialy.

http://aktualne.centrum.cz...696492
Winter 08.04.2011, 22:12:40 [cenzore] [kill]

[164]  Michal Černík: Konce českých iluzí

http://www.literarky.cz...ych-iluzi

Dobrý materiál do diskusí s těmi, kteří ještě stále vidí polistopadové dění jako "cestu ke světlým zítřkům".
Kamil Mudra 10.04.2011, 21:56:40 [cenzore] [kill]

[165]  Někde je to super, někde celkem v pohodě, někde je to bída.
http://pics.livejournal.com...q05b/
Hamilbar 26.04.2011, 16:46:42 [cenzore] [kill]

[166]  Jonasuv odkaz na posledni Belohradskeho prednasku o korupci jako filosofickem problemu :o)
http://www.youtube.com...7E786AB079
sax 26.04.2011, 21:24:43 [cenzore] [kill]

[167]  Hrabe Drakula s Iljou Rackem na Trubce.
Celkem je to 8 dilu po 10 minutach, bohuzel nejsou cislovany, ale nastesti jsou poporade, i kdyz odspoda.
http://www.youtube.com...XZSdNZKBS8
Ve sloupci videi vpravo si narolujte na posledniho Hrabete Drakulu dole, mel by byt v sedivem ramecku (prave se prehrava), to je dil 1. Dvojka je nad nim...atd... az po dil 8. uplne nahore.
sax 29.04.2011, 16:18:27 [cenzore] [kill]

[168]  Tak nevím, možná se to sem hodí - co se stane za 30 let...
http://zpravy.idnes.cz...anicni_ipl
XY 02.05.2011, 13:30:28 [cenzore] [kill]

[169]  Pardon, tohle by mělo být správně:
http://zpravy.idnes.cz...n.jpg&
XY 02.05.2011, 13:32:41 [cenzore] [kill]

[170]  To je teda vostry, XY. Ale zacina mne to zmahat, uplne mi staci jasajici davy pred Bilym domem, co oslavuji jiz nekolikatou smrt toho arcikacire.
Ze by byl cas na stazeni se do sve slonovinove veze?
sax 02.05.2011, 13:43:07 [cenzore] [kill]

[171]  No, já nevím, saxi, jestli je nějaký zásadní důvod k jásání. Uvidíme za pár týdnů...
XY 02.05.2011, 16:40:26 [cenzore] [kill]

[172]  Vecernicek na dobrou noc pro deba: Nikola Tesla a zahada tunguzskeho meteoritu:
http://srsen.wordpress.com...ahada/
sax 05.05.2011, 23:58:24 [cenzore] [kill]

[173]  Možná jsem to měl dát sem .. přijde mito dost zásadní objev.
http://www.denikreferendum.cz...cie
jonáš 06.05.2011, 09:57:32 [cenzore] [kill]

[174]  Tedy nikoli objev ve smyslu že by se o tom nevědělo, ale to systematický zasazení do souvislostí .. a nejlíp když si za tu polovzdělanost budou moct klienti ještě zaplatit, aby se odčerpalo přebytečný oběživo.
jonáš 06.05.2011, 10:08:35 [cenzore] [kill]

[175]  [173] Ano, Jonáši, do kamene tesat:
"Čím se polovzdělanost vyznačuje? Především neschopností propojit jednotlivé poznatky do živého dynamického celku, tedy zlomkovitost poznání. To se skládá z tříště informací."

Rub téhož: Současné poznávací - míním i vědecké - trendy jsou už natolik specializované, že skutečně málokdo je s to vnímat svět v jeho celku. Polovzdělanost je tedy i daní za specializaci, jejímž následkem je zvláštní forma polovzdělanosti, totiž fachidiocie.
XY 06.05.2011, 10:10:00 [cenzore] [kill]

[176]  Díky, saxi, náhodou už jsem toho už o Teslovi a jeho objevech/pokusech četl víc. Nejspíš to byl fakt mimozemšťan, normální nebyl rozhodně. Ovšem když jde o to, ukojit prométeovskou zvědavost lidstva, hodí se každý magor, a na závěr to může díky předčasnému daru ohně klidně shořet všechno.
deb 06.05.2011, 10:23:05 [cenzore] [kill]

[177]  [175] Přelíbezná ilustrace na případu jednoho chodce. Včera:

"Na Šumavě jsou rozmístěna všechna ochranná opatření, tedy i lapáky chemicky ošetřené," potvrdil ředitel Šumavy Jan Stráský.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz...domaci_taj

A dnes:

"S mým vědomím to samozřejmě nebylo, já jsem to rozmístění nedělal. Samozřejmě, že zvážím i sankce," řekl Stráský.
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz...vy_taj
XY 06.05.2011, 10:28:56 [cenzore] [kill]

[178]  Velmi zajímavý článek:

http://www.denikreferendum.cz...gie

i diskuze pod ním - mně se líbí reakce p. Borziče.
deb 13.05.2011, 14:48:53 [cenzore] [kill]

[179]  Šebestík na Hrad !!

http://www.blisty.cz...t/58641.html
deb 19.05.2011, 15:36:43 [cenzore] [kill]

[180]  Von ten Picek taky nebude marnej .. jako shrnutí.
http://www.blisty.cz...t/58644.html
http://www.blisty.cz...t/58645.html
jonáš 19.05.2011, 20:56:08 [cenzore] [kill]

[181]  zase jsem to šuple zapomněla otevírat (ten Borzič se mi taky líbí)
Míša 19.05.2011, 21:52:53 [cenzore] [kill]

[182]  Mohu se jen opakovat, Šebestík je génius:

http://www.blisty.cz...t/58665.html
deb 20.05.2011, 14:48:32 [cenzore] [kill]

[183]  Lehce studená sprcha pro oteplovače:

http://www.osel.cz...hp?clanek=5708

(Ne že by ovšem z toho plynulo, že ta prasata mohou svinit, jak se jim zamane...)
deb 21.05.2011, 16:24:30 [cenzore] [kill]

[184]  Kellerova prednaska, na netu vyrejpal che:
http://www.youtube.com...re=related
sax 27.05.2011, 11:27:09 [cenzore] [kill]

[185]  Článek autora Thierry Meyssan. Zabývá se Bilderberským klubem. Ne, nebojte se, není to další z konspirologiských článků kterých je web plný. Autor zřejmě není žádný malý blbec, jak se ostatně lze dočíst zde: http://en.wikipedia.org...y_Meyssan

Článek v angličtině: http://www.voltairenet.org...1.html

Pokud se vám lépe čte ve fracouštině, italštině, španělštině, portugalštíně či ruštině neváhejte, na stránce jsou odkazy na příslušné jazykové mutace. Enjoy.
Hamilbar 27.05.2011, 21:07:16 [cenzore] [kill]

[186]  Mno, kdyby někoho zajímal stav věcí dnes...

http://www.parlamentnilisty.cz...df
XY 01.06.2011, 15:23:16 [cenzore] [kill]

[187]  http://www.blisty.cz...t/58818.html

Druhý díl saxova odkazu z jiné diskuze. Je to podle mne hodně dobré, až na to, že to nejde až úplně na dřeň - nereflektuje to úplně celou sílu stávající moci (i v jejím vlivu na všechny ty vědecké, politické, ekonomické a vůbec sociologické teorie, pokusy a změny), a zbytečně to zdůrazňuje naši bezmoc proti moci. Všechny duchovní nauky už tisíce let poskytují velmi dobrý a funkční návod, jak moc porazit.
deb 01.06.2011, 15:51:28 [cenzore] [kill]

[188]  Svině, svině, nelidský, vodporný svině

http://www.blisty.cz...t/58854.html
deb 04.06.2011, 14:51:39 [cenzore] [kill]

[189]  Tahle vynikající analyza normalizace, respektive dnesni (neo)normalizace presvedcive ukazuje, jak se meni slovicka, ale podstata "autoritativniho diskursu" zustava stejna. Prijemny sok, cist neco takoveho na idnesu..

http://zpravy.idnes.cz...avarna_chu

Podle mě existuje, ale v sofistikovanější podobě. Například když se budete ucházet o zaměstnání, budete mluvit o tom, jak jste flexibilní, jaké máte individuální schopnosti, jak dokážete mít kreativní nápady. Tenhle ideologický slovník výkonnosti všichni používáme, znám to ze své vlastní zkušenosti; a pak přijdeme domů a mluvíme zcela jinak, máme o tom všem vážné pochybnosti, mluvíme o těch principech s notnou dávkou cynismu, jak to všechno nefunguje. Řekl bych, že dnešní ideologii věříme stejně hodně i málo jako za socialismu – že přijímáme obecný příslib jako žádoucí, ale když se vrátíme domů nebo do okruhu svých přátel, nadáváme na to, jak to ve skutečnosti vypadá. Dnes svým levicovým přátelům říkám, že to není nějaký démonický kapitalismus, co je okolo nás, že jsme to zase jen my! My, kteří používáme ideologický slovník flexibility, individuálních šancí a tvrdé práce a pak přijdeme domů a posmíváme se mu nebo říkáme, že je to jen falešná hra, z níž profituje někdo úplně jiný. Tím ten systém ovšem fakticky stabilizujeme. To naopak kapitalisté jej často rozkmitávají tím, že vytvářejí nové strategie jeho fungování a uvádějí ho do nového pohybu.
Vezměme si slovo flexibilita. Máme o něm obecnou představu: budu dělat, co se po mně žádá, přizpůsobím se. Ale podobně si lidé představovali socialismus. V osmdesátých letech to nebyla nějaká velká idea socialismu. Socialismus je, když budu mít tu chalupu a nikdo mě nebude otravovat. Budu mít svoje džínsy, svou pop-music atd. Nebo si vezměte dnešní pojem tvrdá práce. Všimněte si, že se často používá jako disciplinační strategie vůči těm, kteří již tvrdě pracují. Nebo slovník individuálních šancí – používá se dnes pro ospravedlnění reforem, které přece velkému množství lidí jejich individuální šance reálně omezí. I naše doba prostě je výrazně ideologická, až přeideologizovaná. Vždyť například o umění se už nedá mluvit čistě uměleckým slovníkem, termíny efektivita, konkurenceschopnost, flexibilita se v řečech o něm používají s frekvencí pro mě až nesnesitelnou.
vorax 06.06.2011, 17:30:49 [cenzore] [kill]

[190]  Tenhle clovek mi uplne utekl, staci posledni clanek (prvy shora :o):
http://www.blisty.cz...116/art.html

[188] To je znama vec, debe, kam MMF vkroci, tam po 5 letech trava neroste. Oni jsou takova marketingova organizace: po jejich zasazich se situace na par let zlepsi, ale pak to jde definitivne do kopru.
Srovnejte take s odkazem na Evanse:
http://www.blisty.cz...t/58870.html
Oni na ukor druhych uziraji posledni zbytky zdroju a pri tom vycitaji chudym, ze se chovaji stejne jako oni, navic v uplne nesrovnatelnem meritku.
sax 06.06.2011, 20:15:59 [cenzore] [kill]

[191]  [189] Jak je ta poslední věta nenápadná, tak je zcela zásadní: "Vždyť například o umění se už nedá mluvit čistě uměleckým slovníkem, termíny efektivita, konkurenceschopnost, flexibilita se v řečech o něm používají s frekvencí pro mě až nesnesitelnou.". Perfektně totiž vystihuje současnou dominanci tržního paradigmatu, který se stává totalitou vnímání světa, vše je nahlíženo a hodnoceno tržně. Velmi dobře je to vidět na přístupu ke zdraví a životu, ze kterého se stává pouhá komodita.
Tribun [openID] Mail 07.06.2011, 11:31:45 [cenzore] [kill]

[192]  Moudré a nadčasové vysvětlení vztahu levicového myšlení a víry od k levici se hlásícího teologa Adama Borziče:

http://www.denikreferendum.cz...ici
deb 27.06.2011, 11:58:46 [cenzore] [kill]

[193]  Nikdo neudelal pro vec kapitalismu tolik, jako krestane. Stali u jeho kolebky, podporovali ho, dali mu do vinku legitimizaci utiskovani, uspesne kanalizovali jeho socialni externality.
Nebyt krestanstvi, kapitalismus by se nechytnul ani nahodou.
sax 27.06.2011, 12:24:10 [cenzore] [kill]

[194]  A jste si saxi jist, že to byli skuteční křesťané, čili následovači učení Ježíše Krista? Nemohli to náhodou být takoví "křesťané", jací jsou dnešní "demokraté" demokraty a konec konců "kapitaisté" kapitalisty? Já to spíš vidím tak, že určitá kasta vždy infilturje tu ideologii, která má aktuálně šanci na to, že se masově chytne, a zpotvoří ji ke svým vlastním potřebám.
Adam Borzič podle toho, jak ho sleduju, do této kasty zřejmě nepatří, a tuto kolektivní vinu bych mu nepředhazoval.
deb 27.06.2011, 15:20:29 [cenzore] [kill]

[195]  Je- li prave uceni vzdy ideologickym zdrojem nepraveho, pak bychom se meli zamyslet nad jeho pravosti.
Vsiml jste si, debe, ze ty nejstrasnejsi diktatury nasedly na uceni prince Siddharty?
Zde vrele doporucuji evropske nejen prevypraveni ale i presahnuti (je- li to vubec mozne, ale v evpropskych pomerech zrejme ano):
http://www.kosmas.cz.../siddhartha/
Co je dobre pro jedince, to temer zakonite zklame u kolektivu.
Zvlaste pak v holistickem (holografickem) systemu, ve kterem se kazda alternativa stane obratem soucasti systemu. Na duchovni premene se prachy jenom toci, zde je zpotvoreni primo cilem duchovniho zrani :o)
sax 27.06.2011, 15:40:31 [cenzore] [kill]

[196]  A proč do toho, saxi, ten kolektiv taháte? Borzič mluví o svém subjektivním vztahu k levici a víře. Pravé učení je VŽDY jen pro jednotlivce, organizace vznikají už od počátku za účelem jeho manipulativního zneužití.
deb 27.06.2011, 15:58:31 [cenzore] [kill]

[197]  Borzic ho sem taha, hlasi se k levici. A co je to ta levice? Borzic sam?
sax 27.06.2011, 16:40:19 [cenzore] [kill]

[198]  Saxi, to poněkud ztrácí úroveň. Subjekt Borzic mluví o svém vztahu k levici a k víře. Jako jednotlivec mluví o svém vztahu či o svém pojetí určitých "kolektivů" a celku. Jde o to, aby byl každý kolektiv součtem takto se reflektujících subjektů, ne?
Nebo když Vy mluvíte o Říši, tak z toho plyne, že jste Říše?
deb 27.06.2011, 16:47:12 [cenzore] [kill]

[199]  Vztahovat se nelze jednosmerne, debe, kazdy vztah smerem tam je zaroven vztahem smerem sem :o)
Borzic svoji vypovedi rika, jaka levice je ( take krestanska).
Mechanistickou rovnici spolecenstvi = soucet jednotlivcu rad prenecham prave takove levici, at si to uzije dosyta.
Kdyby nebylo obcasnych Hauserovych vykriku, na Referendum by se ani nevyplatilo lezt, takovahle pluralita je jako sto krizku po funusu.
sax 27.06.2011, 18:24:23 [cenzore] [kill]

[200]  Nojo, saxi, někomu se líbí Říše, jinému křesťanská levice. It takes a lot to make the world. Už je to moc patafyzické, takže toto téma opouštím.
deb 27.06.2011, 19:19:26 [cenzore] [kill]

[201]  Ale debata patafyzicka neni, zatim to drzim pevne v rukach, patafyzicka jsou temata, ktera tu mame na paskalu a ktera tvori alternativni mainstream popisu naseho zdejsiho, realneho sveta :o)
sax 27.06.2011, 19:26:12 [cenzore] [kill]

[202]  Pozvanka na silne obsazeny seminar, bohuzel mi to uteklo:
http://revueprostor.cz...nka_89.jpg
sax futurista 27.06.2011, 22:03:19 [cenzore] [kill]

[203]  Michal Hauser a utopie

http://www.advojka.cz...vrat-utopie
Winter 09.07.2011, 13:58:54 [cenzore] [kill]

[204]  http://www.denikreferendum.cz...rbu

Zajímavá úvaha. Tyto zdánlivě drobné signály jsou pro dobu signifikantnější, nž se na první pohled zdá.
deb 18.07.2011, 15:09:35 [cenzore] [kill]

[205]  Šebestík na Hrad !!

http://www.blisty.cz...t/59477.html
deb 22.07.2011, 14:32:28 [cenzore] [kill]

[206]  Snad suple snese jeden z mych oblibenych dystopickych videoklipu. Chinese Man - 7th Street. Prijde mi pusobive. Pokud sem vsak patri jen a pouze text - pryc se mnou.)

http://www.youtube.com...ure=relmfu
vorax 29.07.2011, 15:05:40 [cenzore] [kill]

[207]  tak já to sem linknu, ať můžete číst a citovat .)

http://www.marxists.org...x-engels/
Winter 06.08.2011, 16:59:59 [cenzore] [kill]

[208]  http://www.kosmas.cz...experimentu/
Jak tuhy byl komunismus a proc se vlastne rozpadl.
(Rozhodne ho neuzbrojil Reagan)
sax 02.09.2011, 20:46:28 [cenzore] [kill]

[209]  Pro zájemce text Kaddáfího řeči (anglicky) na Valném shromáždění OSN v roce 2009. Je to dlouhé a je to síla. Od té doby je zřejmě efektivně mrtvej muž.

http://metaexistence.org...eech.htm

A pod následující fotografii by se hodil popisek: "Proboha co to povídá? Vždyť ho zabijou!"

http://metaexistence.org...fi11.jpg
Hamilbar 12.09.2011, 20:58:08 [cenzore] [kill]

[210]  Demokracie, nevěstka kapitalismu
Břetislav Horyna

Avšak po Jaltě se toto slovo stalo nevěstkou.
(Ortega y Gasset)
http://www.aluze.cz...02/horyna.php
sax 27.09.2011, 07:47:56 [cenzore] [kill]

[211]  Se mi na youtube povedlo najít skvělý dokument-esej páně Glawoggera mapující manuální práci na konci tisíciletí.

V podstatě existují dvě možnosti: buďto verze od aljazzery - s anglickými titulky, rozdělena na čtyři části (chybí část o čínských dělnících a německém postindustrialu), prokládána upoutávkami rušícími obrazový tok


Heroes
http://www.youtube.com...WgEzYefFYI

Ghosts
http://www.youtube.com...ure=relmfu

Lions
http://www.youtube.com...ure=relmfu

Brothers
http://www.youtube.com...ure=relmfu


Nebo verze s titulky italskými, za to plnohodnotná.

http://www.youtube.com...VJg_8tE0gg


Opravdu doporučuju vidět.
Winter 08.10.2011, 15:48:52 [cenzore] [kill]

[212]  A ještě jednu filmovou esej o povaze práce na začátku tisíciletí, titulky tentokrát nejsou potřeba, páč je to všechno o obrazu a šumu strojů:

http://www.youtube.com...Fxy7vfeMQc
Winter 18.10.2011, 16:36:16 [cenzore] [kill]

[213]  To je k zbliti, Wintere, uz delsi dobu mi neodbytne vtira myslenka, zda by nebylo na case (a cestne) se stat vegetarianem.
Jako protivahu nabizim veseleho Proroka, ten clovek mi vzdy rozzari mou detskou tvar :o)
http://www.taz.de/!79856/
Svaty Duch je zde!
sax 18.10.2011, 16:47:42 [cenzore] [kill]

[214]  Video je v clanku dole.
sax 18.10.2011, 16:48:36 [cenzore] [kill]

[215]  Jo, fakt je, že se k jablkům chováme líp než k zvířatům. Ale zas nemůžu říct, že by mě to nějak pohoršovalo. Možná už jsem příliš zdegenerovaný Evropou, ale ta nigerijská jatka, která jsem linkoval v předešlém filmu, mi přišla jako mnohem větší "maso".

Spíš mě fascinovala ta proměna práce, kdy smrad a teplo chlíva vystřídala aseptická čistota hučících mašinek. Celá ta estetika rozkládajících se postřikovačů a foliovníků žhnoucích umělým světlem uprostřed nočního ticha. Na téhle eseji je krásné, že se nesnaží redukovat celý problém do několika rádoby humanistně ekologických šokantností, ale zamýšelí se nad povahou současné práce jako takové. Myslím, že to není film jenom o zemědělství, ale třebas i o programování .)

Popravdě bych chtěl potkat toho člověka, který vymyslel ten stroj, do něhož vleze živé prase a vyjede prase mrtvé (zatímco vchází prase další).

No nic, na Žižeka mrknu - a už tu nebudu plevelit.
Winter 18.10.2011, 17:12:05 [cenzore] [kill]

[216]  No...k jablkum, minimalne rajskym, se lepe nechovame, jak bylo vidno :o)
Me spise nezli promena prace fascinovala promena naseho vztahu k okoli, s jistotou bych rekl, ze ted jsme na rade my sami a ze to, co se deje v almerijskych sklenicich je obraz nasi vlastni budoucnosti.
Na nigerijskych jatkach mne prekvapilo, jak hezci lide tam pracovali; jinak bych rozsiril svoji predtuchu shora, ze se zrejme stanu nejen vegetarianem, ale ze asi prestanu jist vubec, sem tam utrhnu nejake plane eko-jablicko a to bude asi tak vsechno.
sax 18.10.2011, 20:23:42 [cenzore] [kill]

[217]  doporučuju podle mě zajímavý rozbor možných důvodů války v Libyji:

http://www.youtube.com..._7oNoOCb2k
marabu 25.10.2011, 22:52:31 [cenzore] [kill]

[218]  a ze stejného kanálu: užitečný přehled libyjských dějin s Ali Ahmidou (ve dvou dílech):

http://www.youtube.com...re=related

http://www.youtube.com...ure=relmfu
marabu 25.10.2011, 23:25:25 [cenzore] [kill]

[219]  Mno, možná docela instruktivní video v článku, na nějž dávám odkaz:

http://zpravy.ihned.cz...-v-chudobe

Zdá se dětská stolní hra zvaná Business (též Monopoly) spěje k závěrečné fázi: jeden vyhrává, ostatní krachují...
XY 22.11.2011, 17:40:26 [cenzore] [kill]

[220]  Tak to snad je u tý hry oučel, aspoň jak se pamatuju když jsme to ještě hrávali s děckama, ne? Liší se jen měřítko ..
jonáš 22.11.2011, 20:42:50 [cenzore] [kill]

[221]  No právě, jonáši. A co s takovou realitou? :-)))
XY 25.11.2011, 17:30:46 [cenzore] [kill]

[222]  Stockelová, Baroš, Pehe, Hauser, Žižek

http://www.youtube.com...AD3B3B8861
Winter 27.11.2011, 17:40:35 [cenzore] [kill]

[223]  Pánové a dámy pozor:

Adornova Estetická teorie komplet česky.

http://www.sok.bz...3&Itemid=28
Winter 20.12.2011, 14:50:31 [cenzore] [kill]

[224]  Tož, když se nám bouří ty univerzity, tak jsem zkontroloval sok. jestli není něco nového a hle - je .)

http://www.sok.bz...2&Itemid=28

aneb dokreslení linie od Adornovy polovzdělanosti k Liesmannově nevzdělanosti.

A na úplný závěr, aby to nebylo tak suché, jeden song s nádherně sarkasticky naloženým textem .)

http://www.youtube.com...mEnlyhxLzA
Winter 28.01.2012, 23:18:27 [cenzore] [kill]

[225]  Sotpro byl tento článek kdysi diskutován, ale až zas budete chtít pravicovým politrukům vykládat o nerovnoměrné distribuci bohatství, tady máte grafy, o které se vcelku jasně můžete opřít.

http://www.sds.cz...anku=2007041703
Winter 12.02.2012, 14:16:29 [cenzore] [kill]

[226]  The capitalist network that runs the world.

http://www.newscientist.com....html
Hamilbar 02.04.2012, 13:47:05 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

Text: